روزنامه نگار آمریکایی:

بحران اقتصادی، علت جنگ افروزی غرب در سوریه است

کدخبر: 2012510

روزنامه نگار آمریکایی تصریح کرد قدرتهای غربی عامل شروع و هدایت جنگ داخلی در سوریه هستند و جنگ افروزی آنها به علت بحران اقتصادی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مایک هریس سردبیر نشریه وترنز تودی چاپ آمریکا در گفتگو با این شبکه از اورگان آمریکا گفت:« درگیری ها در سوریه همچنان ادامه دارد. واقعیت این است که قدرتها، جنگ به اصطلاح داخلی سوریه را هماهنگ و هدایت می کنند. کشورهای عضو ناتو و کشورهایی مانند عربستان سعودی و ترکیه و اسرائیل این جنگ را هماهنگ و هدایت می کنند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: این قدرتها، جنگ سوریه را سبب شده اند. آنها به گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش و جبهه النصره تجهیزات و تسلیحات می دهند. این قدرتها، جنگ را ساخته و پرداخته اند. قدرتهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) مسبب این جنگ هستند و بس.

باید توجه داشت که اقتصاد کشورهای غربی اعم از آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در وضع بسیار بدی قرار دارد. بانکهای بزرگ غربی که جریان پول را در جهان در کنترل خودشان دارند و اقدامات آنها، مصداق بارز جنایت است، در آستانه ورشکستگی قرار دارند. همین مشکلات اقتصادی در کشورهای غربی سبب شده است آنها به سمت جنگ بروند. آنها به شدت خواهان جنگ هستند. این کشورها برای حل مشکلات مالی و اقتصادی خود به شدت به جنگ نیاز دارند.»

ارسال نظر: