رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

فوت ۱۴ هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی در ۱۰ ماهه امسال/ کاهش تلفات جاده‌ای با نصب سیستم‌های هوشمند کنترل

کدخبر: 2012579

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار تصادفات بیان داشت: در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار نفر در اثر تصادفات کشته شدند، ولی امروز شاهد کاهش چشمگیر تلفات رانندگی هستیم و در آمار ۱۰ ماهه امسال برابر اعلام پزشکی قانونی، ۱۴ هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی فوت کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار مهری در مراسم افتتاح فاز نخست سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای "تهران ـ قم" و "تهران ـ ساوه" گفت: تعداد 20 سامانه هوشمند تخلفات در آزاد راه های تهران - قم و تهران - ساوه که از محورهای پر تردد و شریان های اصلی کشور محسوب می شود، نصب شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا به نقش این دوربین ها در کاهش تخلفات جاده ای اشاره و بیشترین تخلفات را سرعت غیر مجاز عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی، ثبت لحظه ای سرعت و متوسط سرعت خودروها در فاصله دوربین ها را از دیگر خصوصیات این دوربین ها برشمرد و تصریح کرد: اگر راننده ای پس از نزدیک شدن به دوربین، سرعت خود را کاهش دهد و دوباره با سرعت ادامه مسیر دهد، این فاصله دوربین ها، سرعت خودرو را محاسبه و پلیس با فرد متخلف برخورد می کند.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به آمار تصادفات بیان داشت: طبق بررسی های انجام گرفته در سال 84 بیش از 27 هزار نفر در اثر تصادفات کشته شدند، ولی امروز با تلاش کلیه دستگاه ها شاهد کاهش چشمگیر تلفات رانندگی هستیم و در آمار 10 ماهه سال جاری برابر اعلام پزشکی قانونی، 14 هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی فوت کرده اند که حدود 70 درصد از آن ها در جاده ها رخ داده است.

سردار مهری در پایان اظهار داشت: امیدواریم با نصب دوربین های هوشمند در سراسر کشور وشریان های اصلی، شاهد کاهش تلفات جاده ای که بیش از 70 درصد تلفات را به خود اختصاص داده است، باشیم.

ارسال نظر: