مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

نیازی به اعمال کارت های سوخت وجود ندارد

کدخبر: 2012677

در آن زمان توانستیم با استفاده از این کارتها به مدیریت سوخت دو نرخی بپردازیم؛ اما با توجه به این که هم اکنون سوخت به صورت نامحدود و با یک قیمت عرضه می شود بنابراین دیگر نیازی به اعمال کارتهای سوخت نیست

به گزارش « نسیم آنلاین »، معاون وزیر نفت از آمادگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای عرضه گازوئیل یورو 4 و 5 در همه جایگاههای کشور خبرداد و درباره استفاده از کارت سوخت بنزین نیز گفت:‌ متقاضی ادامه فعالیت این کارتهای سوخت نیستیم. عباس کاظمی،با بیان این‌که آمادگی توزیع گازوئیل یورو 4 و 5 را برای خودروهای سواری در همه جایگاههای کشور داریم، افزود: البته خودروسازها برای تولید خودروهای متناسب با این سوختها باید همت کنند. وی با اشاره به حمایتهای وزارت نفت و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت برای تولید موتور سواری با گازوئیل، گفت: هم اکنون تولید این موتور در مراحل پایانی است و تقریبا یک سال دیگر فرصت است تا این موتور عرضه شود. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: این آمادگی وجود دارد تا جایگاههای کشور را به سوخت مناسب گازوئیل و ال پی جی برای خودروهای سواری مجهز کنیم؛ به محض این‌که جایگاهها برای عرضه سوخت اقتصادی شود، این کار را آغاز می کنیم. معاون وزیر نفت با اشاره به اختلاف قیمت نفت و گاز، گفت: انتظار بر این است که اقبال مردم نسبت به موتورهای با پایه گاز فراوان باشد؛ ضمن این‌که هم اکنون نیز جایگاههای سی ان جی کشور به تعداد کافی توسعه یافته است به نحوی که هم اکنون کمتر از ظرفیت خود کار می کنند. کاظمی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی برای استفاده از خودروهای گازسوز، ادامه داد: استفاده از این نوع خودروها افزون بر صرفه اقتصادی دارای مزایای زیست محیطی است. وی درباره ادامه فعالیت کارتهای سوخت بنزین نیز افزود: از آنجا که هم اکنون قیمت سوخت تک نرخی شده است؛ بنابراین دیگر نیازی به اعمال کارتهای سوخت نیست.

کاظمی با اشاره به استفاده از کارتهای سوخت در زمان عرضه سوخت دو نرخی، تصریح کرد: در آن زمان توانستیم با استفاده از این کارتها به مدیریت سوخت دو نرخی بپردازیم؛ اما با توجه به این که هم اکنون سوخت به صورت نامحدود و با یک قیمت عرضه می شود بنابراین دیگر نیازی به اعمال کارتهای سوخت نیست.

وی با بیان این‌که از نظر وزارت نفت استفاده از این کارتها با توجه به شرائط کنونی و تک نرخی بودن سوخت احساس نمی شود، اظهارکرد: ما متقاضی ادامه فعالیت کارتهای سوخت نیستیم؛ زیرا سوخت تک نرخی شده است و جایگاهها نیز به طور نامحدود به عرضه سوخت می پردازند.

ارسال نظر: