مصرف بنزین یورو ۴ در ۱۵ شهر اجباری می‌شود

کدخبر: 2012790

معاونت سازمان ملی استاندارد از اجباری شدن استفاده از بنزین یورو ۴ در ۱۵ شهر کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، وحید مرندی مقدم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر مصرف بنزین یورو 4 در هشت کلان‌شهر کشور اجباری است .

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص بین سازمان استاندارد و وزارت نفت خبر داد و تصریح کرد: مصوبه‌ای در این خصوص به دولت ارائه شده و در صورت تایید نهایی آن، تعداد شهرهایی که مصرف بنزین یورو 4 در آن اجباری می‌شود به 15 شهر افزایش می‌یابد .

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد یادآور شد: در صورت نهایی شدن این مصوبه، این طرح از نیمه دوم سال آینده اجرایی خواهد شد .

مرندی مقدم در پاسخ به پرسشی در خصوص اجباری شدن معاینه فنی خودروها، خاطرنشان کرد: اجباری شدن معاینه فنی خودروها از وظایف سازمان استاندارد ایران نیست اما از مطالبات جدی این سازمان است .

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان متبوع خود در خصوص رفع آلایندگی خودروهای تولیدی، یادآوری کرد: این مهم نیز از مطالبات جدی سازمان است اما کنترل و نظارت بر آلایندگی خودروها به سازمان محیط‌زیست واگذار شده است .

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به الزام واحدهای تولیدی خودرو به ساخت خودروهای باکیفیت و استاندارد ادامه داد: در حال حاضر تاییدیه‌ها براساس امکان استفاده بنزین یورو 4 از سوی محیط‌زیست صادر می‌شود .

وی از راه‌اندازی گشت‌های نوروزی با همکاری و مشارکت سازمان استاندارد ایران، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان خبر داد و گفت: یکی از مواردی که در این گشت‌ها مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرد پمپ‌ بنزین‌ها و استانداردسازی آنهاست .

منبع:ایسنا

ارسال نظر: