نامه بسیج دانشجویی ۲۰ دانشگاه کشور به آیت الله آملی لاریجانی:

مردم منتظر برخورد قوه قضائیه با مفسدان سیاسی- اقتصادی ذیل برخی از جریانات سیاسی هستند

کدخبر: 2012924

در نامه این تشکل‌های دانشجویی با اشاره به اینکه این روزها شاهدیم برخی محکومین اقتصادی در صحنه انتخابات در قالب حامیان مالیِ برخی جریانات سیاسی به فعالیت می‌پردازند آمده: افکار عمومی منتظر برخورد قاطعانه‌ دستگاه قضا با فعالیت سیاسی- اقتصادی برخی از این مفسدان ذیل برخی از جریانات سیاسی هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، متن نامه بسیج دانشجویی بیست دانشگاه کشور خطاب به رئیس قوه قضائیه در خصوص مبارزه با فساد بدین شرح است:

حضرت آیت الله آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

امروز کشور ما تشنه‌ی فعالیّت اقتصادی سالم و ایجاد اشتغال برای جوانان و سرمایه‌گذاری مطمئن است. و این همه به فضایی نیازمند است که در آن، سرمایه‌گذار و صنعتگر و عنصر فعال در کشاورزی و مبتکر علمی و جوینده‌ی کار و همه‌ی قشرها، از صحّت و سلامت ارتباطات حکومتی و امانت و صداقت متصدیان امور مالی و اقتصادی مطمئن بوده و احساس امنیت و آرامش کنند. اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات حکومتی، قطع نشود، و اگر امتیاز طلبان و زیاده‌خواهان پرمدّعا و انحصار جو، طرد نشوند، سرمایه‌گذار و تولید کننده و اشتغال‌طلب، همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد و کسانی از آنان به استفاده از راه های نامشروع و غیرقانونی تشویق خواهند شد.

خشکانیدن ریشه‌ی فساد مالی و اقتصادی و عمل قاطع و گره‌گشا در این باره، مستلزم اقدام همه جانبه بوسیله‌ی قوای سه گانه مخصوصاً دو قوه‌ی مجریه و قضائیه است. قوه‌ی مجریه با نظارتی سازمان یافته و دقیق و بی اغماض، از بروز و رشد فساد مالی در دستگاه ها پیشگیری کند، و قوه‌ی قضائیه با استفاده از کارشناسان و قضات قاطع و پاکدامن، مجرم و خائن و عناصر آلوده را از سر راه تعالی کشور بردارد.

لازم است نکاتی را به شما و دیگر دست اندرکاران کشور که می توانند در مبارزه با فساد مالی ایفا نقش کنند، یادآور شویم:

1- با آغاز مبارزه‌ی جدّی با فساد اقتصادی و مالی، یقیناً زمزمه‌ها و بتدریج فریادها و نعره‌های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت ها عمدتاً از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می شوند این مخالفت‌ها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند. به مسئولان خیرخواه متولی امر یادآور شوید که تسامح در مبارزه با فساد، بنوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است. امروز حرکتی درخور توجه و قابل تقدیر که موجب شادی دلسوزان و خیرخواهان این نظام گردیده است در قوه قضاییه در مبارزه با فساد شروع شده است. پس از سالها مطالبه رهبری برخورد همه جانبه و سازمان یافته با مفاسد مالی و اقتصادی امروز شاهد شروع مبارزه قوه قضاییه و دست و پنجه نرم کردن شما در این میدان سخت هستیم. این روزها شاهدیم برخی متهمین، متخلفین و محکومین اقتصادی در صحنه ی انتخابات در قالب حامیان مالیِ برخی گروه ها و جریانات سیاسی به فعالیت می پردازند. به دلیل اینکه افکار عمومی در این روزهای منتهی به انتخابات هوشمندانه تحرکات احزاب و گروه های سیاسی را رصد کرده و منتظر برخورد و اعلام موضع قاطعانه‌ی دستگاه قضا با فعالیت سیاسی- اقتصادی برخی از این مفسدان ذیل برخی از جریانات سیاسی می باشند، بسیج دانشجویی خواستار استمرار قاطعانه و بدور از تزلزل این حرکت در برخورد با مجرمین و متخلفین اقتصادی بوده تا علاوه بر روشن تر شدن فعالیت های این مفسدین در پشت پرده ی برخی جریانات سیاسی هم بتوان مردم را در انتخاب اصلح کمک کرد و هم اینکه از نفوذ این عناصر مفسد به عرصه برنامه ریزی و سیاست گذاری مسائل کلان کشور جلوگیری کرد.

2- در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمی تواند با عذر انتساب با دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب کشی معاف بشمارد. با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد. این روزها برخی اسامی و نام هایی در رابطه با پرونده های مفاسد کلان اقتصادی شنیده می شود که بدلیل سایه سنگین آقازادگی و پشت‌گرمی به برخی از مسئولین به دلیل دومینو وار بودن و وجود اسامی زبیرگونه هیچ گونه موضعی در خصوص این افراد و این پرونده از سوی مراجع ذیصلاح گرفته نمی شود. با توجه به مطرح شدن مبحث قراردادهای قدیم و جدید در حوزه نفت و نیز پرونده های اقتصادی و مطرح شدن برخی اسامی نزد افکار عمومی خواستاریم هر چه سریعتر نسبت به شفافیت این موضوعات در معرض افکار عمومی و نیز پیگیری و برخورد جدی با متخلفین مرتبط با این مسائل اقدام فرمایید.

قطعاً برخورد با دانه درشت ها و یقه سفیدهای متخلف و مجرم موجب افزایش اعتماد عمومی مردم به این نظام شده و از یاس و ناامیدی و احساس ناامنی عمومی خواهد کاست.

از خداوند متعال توفیق شما و همه‌ی مسئولان این امور را مسئلت می کنیم و امیدوارم این اقدام مورد رضای حضرت بقیةاللَّه‌الاعظم روحی فداه قرار گرفته تا گام بلندی بسوی رفاه و آسایش عمومی را تدارک کند. والسلام علیکم و رحمه الله 2/12/94

بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان بسیج دانشجویی دانشگاه فارس بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان بسیج دانشجویی دانشگاه جامع هرمزگان بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان بسیج دانشجویی دانشگاه چمران بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران بسیج دانشجویی دانشگاه جامع گلستان دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی ایلام دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد دانشگاه آزاد اسلامی همدان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز دانشگاه آزاد اسلامی ساری

ارسال نظر: