حجت الاسلام محمدیان:

"تدبیر سیاسی" یعنی بین خوب و خوب‌تر، خوبی که رای دارد و بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم

کدخبر: 2013023

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در انتخاب اگر رأیی بین خوب و خوب‌تر باشد در این حالت باید خوب را انتخاب کرد و بین بد و بدتر نیز اگر دیدیم که اگر به بد رأی ندهیم، بدتر انتخاب می‌شود، باید بد را انتخاب کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ظهر امروز (یکشنبه) در جمع فعالین فرهنگی و دانشگاهی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: حضور در انتخابات یکی از مظاهر تعیین کننده سرنوشت کشور است، و وظیفه همه ما است کسانی را که درباره حضور در این انتخابات تردید دارند، تشویق کنیم که در این انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: طبیعی است که سلیقه‌ها برای انتخاب متفاوت باشد، اما بالاتر از این سلیقه ها برای مومن، تکلیف است. خوش‌آمد مومن تابع تکلیف است. لذا در انتخاب افراد انسان باید بین خود و خدا یک حجتی داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: اینکه دیگران سلیقه و ذائقه ما را بپسندند یا نه مهم نیست، مهم رضای خدا است. مهم این است که در روز قیامت برای رأی مان دلیل داشته باشیم. از ما خواسته اند برای تشخیص درست تلاش هم کنیم. البته اینکه تلاش کنیم و درست تشخیص دهیم نکته مهمی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: یکی سری از افراد را خودمان از نزدیک می شناسیم، و صالح تر هستند، ما باید به آنها رأی دهیم، اما طبیعی است که خیلی از افراد اصلح را بخصوص در شهرهای بزرگ نمی شناسیم، اینجا همان رهنمودی است که حضرت آقا فرمودند، که "به کسانی رأی بدهید که به آنها اعتماد دارید و دارند لیست می دهند"؛ که این فرمایش رهبر انقلاب یک راه عقلانی است. البته در اینجا نیز باید اعتماد بین خود و خدا را نیز احساس کنیم، که وجود دارد، و این چیزی است که در همه دنیا هم اتفاق می افتد، البته در دنیا بیشتر این کارها حزبی است که، مردم آن کشور به یک حزب اعتماد دارند و به آن رأی می دهند، که این مسئله در کشور ما، زیاد جا افتاده نیست، البته اسماً حزب نیست اما کار حزبی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: متأسفانه در کشور ما گروه ها استفاده غنیمتی از حزب می کنند، اما غرامتی نمی پردازند. یعنی مواقعی که باید مسئولیتی برعهده بگیرند آن را نمی پذیرند. این به این معنی است که کار حزبی در کشور، نصف آن در حال انجام شدن است.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه ها افزود: در این میان انتخاب در برهه ای از زمان ها سخت می شود؛ به این معنی که فردی را اصلح می دانیم که آن فرد به هر دلیلی رأی نمی آورد، که این دلایل با توجه به جریانات سیاسی است، که در این حالت باید یک فردی که در درجه پایین تری است انتخاب شود. یعنی اگر رأیی بین خوب و خوب تر باشد در این حالت باید خوب را انتخاب کرد. که همین مسئله بین بد و بدتر نیز است. اگر در انتخاب دیدیم که اگر به بد رأی ندهیم، بدتر انتخاب می شود، باید بد را انتخاب کنیم.

محمدیان در ادامه با بیان این مطلب که "همه این مسائل ذیل «تدبیر سیاسی» معرفی می شود"؛ ادامه داد: کسانی هستند که سعی در به راه انداختن دعوای بین اصلاح طلب و اصولگرا هستند، که این یک حرف انحرافی است. الان دعوا بین انقلابی و ضدانقلاب است، مشکل ما با ضدانقلاب است که از اول، انقلاب را قبول نداشتند و یا وسط راه خسته شدند و در طرف مقابل قرار گرفتند.

محمدیان با بیان این مطلب که باید ببینیم ضدانقلاب بدنبال چیست، ادامه داد: نکته قابل تامل در این انتخابات این است که رسانه های ضدانقلاب نه تنها انتخابات را تحریم نکردند بلکه تاکید دارند ضمن حضور در انتخابات «رأی سلبی» دهید!، این یک پدیده جدید است، که به این افراد رأی دهید و به این افراد رأی ندید؛ چی شده است که دشمن برای ما دلسوز شده است؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اینکه رهبر انقلاب تاکید می کند که انگلیس دلش برای دخالت در انتخابات تنگ شده است، قطعا اتفاقاتی در حال صورت گرفتن است. این به این معنی نیست که این افراد که دشمن به آنها دل بسته است افراد خائنی هستند، ما تا مطمئن نشدیم اصلا نمی گوییم این افراد خائن هستند؛ اما اینکه دشمن به کسانی که دل می بندد و امیدوار می شود، ممکن است در آنها ضعف هایی باشد؛ جالب اینجا است که بعضی از افراد افتخار میکنند که کلمه دشمن را به زبان نمی آورند، این در حالی است که دشمن وجود دارد و برای آنها هویت انقلابی ما مهم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان سخنان خود گفت: اینکه بگوییم من افتخار می کنم اسم دشمن را نیاوردم، که دشمن کار خود را رها نمی کند، دشمن در یک عده این ضعف را می بیند، وقتی می بیند کسی صراحتاً می گوید من هیچ وقت از کلمه دشمن استنفاده نمی کنم، بالاخره به آن امید می بندد. فکر می کند که دشمن مهربان می‌شود. شاید هم نیت آن فرد خیر و خدمت باشد. اما خط امام و انقلاب آن روحیه انقلابی است

ارسال نظر: