با تأمین زیرساخت ۳ کمپ جدید؛

طرح جذب ۱۵۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب آغاز می‌شود

کدخبر: 2013085

فرمانده قرارگاه انضباط شهری با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح انضباط شهری گفت: تاکنون حدود ۶۸۰ نفر از آسیب‌دیدگان جذب و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده‌اند. ضمن اینکه با آماده‌سازی ۳ کمپ جدید، قرار است، طی روزهای آتی اقدامات مربوط به جذب ۱۵۰۰ نفر آغاز شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار عزیزالله رجب زاده ضمن اعلام این خبر با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در تمامی مناطق شهر به ویژه محله هرندی اظهار داشت: این تصور که با اجرای این طرح دیگر شاهد حضور معتادان متجاهر در خیابان ها نخواهیم بود، اشتباه است، اما باید بپذیریم که اجرای طرح انضباط شهری موجب شد تا تعداد معتادان در منطقه 12، دره فرحزاد، اتوبان چمران و ... کاهش یابد و مردم رضایتمندی خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 86کمپ ترک اعتیاد برای ساماندهی جذب شدگان فعال هستند، گفت: شهرداری تهران تعدادی از کمپ ها همچون کمپ شفق و جاجرود را بازسازی و آماده سازی کرد و در نهایت به عنوان مرکز ماده 16 در اختیار شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر تهران قرار داد. تعدادی دیگر نیز کمپ های خصوصی و مجوزدار هستند که به صورت قراردادی با طرح همراهی می کنند و نحوه فعالیت آن ها از سوی شورای هماهنگی به طور مرتب رصد می شود.

فرمانده قرارگاه انضباط شهری با اشاره به تعداد جذب شدگان در مراحل مختلف طرح تصریح کرد: مرحله اول با جذب خانم های معتاد متجاهر و کارتن خواب آغاز شد و 401 نفر به کمپ شفق تحویل داده شدند. بر اساس آمارهای رسیده، طی دو ماه و نیم اخیر 46 نفر با صلاحدید مددکار به خانواده ها سپرده شدند و 352 نیز در حال گذراندن مراحل ترک هستند.

رجب زاده ادامه داد: در مرحله دوم، طرح جذب مردان معتاد متجاهر و کارتن خواب در تمامی مناطق به ویژه محله هرندی آغاز شد. در این مرحله 2 هزار و 694 نفر برای گذراندن روند درمان به کمپ ها معرفی شدند. لازم به یادآوری است، بلافاصله چند روز پس از مرحله دوم، مرحله سوم با جذب 680 نفر در سطح شهر اجرا شد.

وی با بیان اینکه مرحله سوم طرح انضباط شهری همچنان ادامه دارد و قرار است در آینده ای نزدیک شکل تازه ای به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم تا با تجهیز 3 کمپ هر یک با ظرفیت 500 نفر، زیرساخت های لازم برای جذب 1500معتاد متجاهر دیگر را فراهم کنیم.

ارسال نظر: