نوربخش در نشست خبری خبر داد

عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی از فردا پرداخت می‌شود

کدخبر: 2013101

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت عیدی مستمری بگیران از فردا سه‌شنبه خبر داد و گفت: مستمری‌بگیران می‌توانند براساس حروف الفبا از فردا عیدی خود را دریافت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدتقی نوربخش امروز در نشست خبری خود افزود: مستمری بگیران می توانند براساس حروف الفبا از فردا عیدی خود را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: عیدی مستمری بگیران به مدت هفت روز و مبلغ 688 هزار تومان برای هر مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبلغ تامین شده برای پرداخت عیدی مستمری بگیران را یک هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی تعداد مستمری بگیران جهت دریافت عیدی را دو میلیون و 700 هزار نفر بیان کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال 95 آرایش شعب تامین اجتماعی تغییر می‌کند اظهار کرد: بر این اساس بخش درآمد سازمان با بخش مالی به صورت مکانیزه لینک خواهد شد و اگر فردی به شعب مراجعه کند می‌تواند تمام خدمات را دریافت کند .

وی ادامه داد: برای هزینه کرد بودجه سال 95 تمهیدات مختلفی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال آغاز به کار سه بیمارستان تامین اجتماعی در استان‌های ایلام و اهواز و مرکز جامع سرطان یزد، از این جمله هستند. همچنین عملیات ساختمانی بیمارستان‌های شیراز و تبریز از سال آینده آغاز خواهد شد .

نوربخش با اشاره به تخصیص 10 میلیارد تومان برای حدود 50 هزار نفر مستمری بگیر برای تشرف به مشهد مقدس اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده برای سال آینده هیئت مدیره‌ای کردن 10 بیمارستان تامین اجتماعی با برند «میلاد» است .

پیش‌بینی 5000 میلیارد ریال در بودجه 95 برای مسکن کارگران

وی همچنین از پیش بینی 5000 میلیارد ریال در بودجه 95 برای مسکن کارگران خبر داد و گفت: در بخش اقتصادی نیز اصلاح ساختار شرکت سرمایه گذاری تامین (شستا) مدنظر است .

مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد از این پس به روز پرداخت می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تفاهم اخیر سازمان تامین اجتماعی با بانک رفاه، وزارت بهداشت و وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه پرداخت مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد آغاز شده است و از این پس به روز پرداخت می‌شود .

وی همچنین گفت: در روز 22 اسفند ماه مراسم تجلیل از شهدای سازمان تامین اجتماعی را برگزارمی‌کنیم. ما سعی کردیم در سال جاری اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم و پرداخت مستمری و سایر تعهدات 40 میلیون هموطن را بدون اتکا به بودجه‌های نفت و مالیات به صورت کامل پرداخت و عملیاتی کردیم .

مستمری‌بگیران برای دریافت کارتهای اعتباری از 20 اسفند به شعب بانک رفاه مراجعه کنند

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره توزیع «کاراکارت» به مستمری بگیران پرداخت و گفت: مستمری‌بگیران می‌توانند از 20 اسفند ماه به شعب بانک رفاه مراجعه کنند. کارت‌های اعتباری به میزان چهار برابر مستمری متقاضیان شارژ شده‌ است و می‌توانند از اعتبار آن استفاده کنند و کالاهای ایرانی معین شده را از فروشگاه‌ها خریداری کنند. سایر مستمری بگیران در نقاط مختلف کشور نیز می‌توانند به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه و ثبت نام کنند تا کارت برایشان ارسال شود .

وی افزود: بازپرداخت وام دریافت شده در قالب کارت‌های اعتباری یکساله است اما در حال مذاکراتی هستیم تا این بازه زمانی افزایش یابد .

سیاست تامین اجتماعی افزایش حقوق‌ها بیش از نرخ تورم است

نوربخش در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد و درباره افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 95 عنوان کرد: در قانون گفته شده است که افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد ولی با آن برابر نیست؛ ما بر اساس دو ماده 96 و 111 قانون تامین اجتماعی باید حقوق‌ها را افزایش دهیم. در دولت یازدهم طی سه سال اخیر میزان مستمری‌های تامین اجتماعی تا 65 درصد افزایش یافت و هر سال بیش از نرخ تورم بود .

مدیرعامل سازمان‌ تامین اجتماعی با بیان اینکه برای سال 95 طبق قانون باید حداقل حقوق و دستمزد در شورای عالی دستمزد تعیین شود و ما بتوانیم مطابق با آن میزان افزایش حقوق را اعلام کنیم گفت: در هر صورت سیاست ما افزایش حقوق بیش از نرخ تورم است .

درباره شکایت مرتضوی از وکیل تامین اجتماعی بعد از انتخابات اظهارنظر می‌کنم

نوربخش در پاسخ به پرسش دیگری درباره شکایت مرتضوی، مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی از وکیل سازمان اظهار کرد: این مطلب صحت دارد و مرتضوی از وکیل سازمان شکایت کرده است اما ترجیح می‌دهم در ایام انتخابات کام مردم را تلخ نکنم و درباره این موضوع پس از انتخابات اظهار نظر کنم .

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان قرار داریم از بیمه شدگان خودمان و مردم شریف و بزرگوار ایران تقاضا دارم همگی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند. حضور گسترده مردم موجب استحکام نظام جمهوری اسلامی است .

فعلا نتوانسته‌ایم طرح پایلوت حذف دفترچه‌های بیمه را توسعه دهیم

نوربخش درباره حذف دفترچه‌های بیمه نیز گفت: در حال کار بر روی این پروژه هستیم و پایلوت آن هم اکنون در استان یزد در حال انجام است اما یکسری مشکلات تکنیکال داریم که هنوز موفق به توسعه پایلوت نشده‌ایم و مقداری عقب هستیم اما حتما آنرا در آینده نزدیک انجام خواهیم داد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر: