برادر سخنگوی دولت؛

تقدیر الهی بود که در لیست ائتلاف حامیان دولت قرار بگیرم

کدخبر: 2013143

علی نوبخت با بیان اینکه مقید به هیچ جناح و خط خاصی نیست گفت: این تقدیر الهی بوده که توانسته در لیست اصلاح طلبان جای بگیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی نوبخت عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت صبح امروز (دوشنبه) طی نشست خبری و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما در لیست انتخاباتی‌تان هیچ اقتصاددانی را قرار نداده‌اید علیرغم وعده‌های محقق نشده اقتصادی دولت به عنوان حامی دولت چه برنامه‌ای برای معیشت مردم ایران دارید گفت: بنده از دولت حمایت می‌کنم اما من منتقد هم واحدی هستم که اصول قانونی و تامین رفاه اجتماعی را رعایت نمی‌کند.

وی افزود: حمایت من از دولت به این معنی نیست که هر کاری کند بگویم خوب است و یا بد است.

عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت خاطرنشان کرد: اصولاً مجلس یک کار مشارکتی است و مجلس دارای احترام است که تبلور آن کل جامعه ایران باشد. بنابراین نباید مجلس فقط مختص افراد خاص و با تخصصی خاص باشد.

نوبخت با بیان اینکه ضرورت ندارد که هر نماینده برای هر کاری که می‌خواهد انجام دهد به آن عالم باشد گفت: شرط داشتن کارشناسی ارشد برای رفتن یک کاندیدا به مجلس لازم است اما کافی نیست بلکه برخورداری از مشاوران امین و کار بلد لازمه کار است.

وی ادامه داد: من مقید به هیچ مرزی نیستم بلکه خودم را یک مسلمان و فرد آزادی می‌بینم و خاک پای همه ملت ایران هستم.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر گفت: من از شما سوال می‌پرسم در زمانی که دولت 600 میلیارد دلار درآمد داشت شما کجا بودید در زمانی که جسد بیماران در بیمارستان‌ها را به مردم و خانواده‌های داغدیده نمی‌دادند تا ابتدا پول درمان پرداخت شود شما کجا بودید؟

نوبخت با تاکید بر اینکه چشم بسته از هیچ احدی و جناحی حمایت نخواهم کرد گفت: ملاک من تعامل حداکثری با همه جناح‌ها و افراد است و به راحتی می‌توانم با افراد کار کنم. مجلس آینده از هر جناحی تشکیل شود توفیق همراهی با آنها را خواهم داشت.

نوبخت خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس برای این است که حق حاکمیت مردم برای تعیین سرنوشت خود حاکم شود.

وی افزود: بنده احساس تکلیف کردم که باید در صحنه مشارکت ملی حضور داشته باشم و صدای ملت را از درون خانه آنها به اطلاع برسانیم و همچنین در اتخاذ تصمیمات تأثیرگذار باشم و به ارائه خدمت بپردازم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من مهمترین اولویت خود را تأمین سلامت ملت ایران می‌دانم، گفت: طرح درمان ماندگار، ابتکار اصلی بنده بود، بنابراین ارتقای شاخص‌های بهداشت و کمک به سلامت مادران و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌های من در صورت انتخاب شدن است.

نوبخت، تداوم طرح تحول سلامت را برای ملت ایران ضروری دانست و گفت: این طرح یک طرح اثربخش برای ملت ایران است.

وی افزود: با توجه به مشی اعتدالی که در پیش گرفتم، امیدوارم با توجه به امکانات کشور نسبت به حل معضلات و اقدامات تلاش کنیم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشی اعتدالی که در پیش گرفته‌ام، بنده در دولت اول سازندگی معاون درمان بودم و آن زمان درآمدهای ما از نفت محدود بود، اما هیچ بیمارستان دولتی و دانشگاهی حق دریافت پول در بدو ورود از بیماران را نداشت و تنها یک مبلغ اندک گرفته می‌شد و اگر بیماری امکان پرداخت این مبلغ اندک را نیز نداشت، از وی اخذ نمی‌شد.

نوبخت در انتقاد از رویه چندین سال گذشته در اداره کشور گفت: ما متأسفانه در دیدگاه‌های فرهنگیان در سالهای بعد دچار نوساناتی شدیم و در خدمات‌دهی به مردم که دوره بسیار خوب انجام می‌شد، دیگر آن قوت گذشته را نداشتیم.

وی همچنین با اشاره به ماه‌های پایانی دولت دهم و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اظهار کرد: من در دوره ریاست‌جمهوری یازدهم، مسئول کمیته بهداشت و درمان آقای روحانی بودم و همان جا اعلام کردم که اگر آقای روحانی انتخاب شود، وضع درمانی از اوضاع فلاکت‌بار کنونی نجات خواهد یافت.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا در لیست اصلاح‌طلبان اقتصاددان شاخص وجود ندارد، گفت: بالاخره همه پزشکان اقتصاددان هستند و همه مردم نیز هم پزشک هستند و هم مقتصد و در این زمینه خود را صاحب تخصص می‌دانند و راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کنند،‌بنابراین می‌توان گفت هر ۳۰ لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت اقتصاددان هستند.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که چرا آنقدر دیر به لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت پیوستید، گفت: برای مراحل قانونی تأیید صلاحیت بنده کمی با زمان رفتن زمان روبه‌رو شد، بنابراین به محض اینکه دوستان فهمیدند من تأیید صلاحیت شده‌ام و آن اتفاق عدم موافقت شورای نگهبان با جابه‌جایی حوزه انتخابی آقای سلیمانی‌راد اتفاق افتاد، من در لیست قرار گرفتم.

وی افزود: این اتفاقات و تصمیمات ناشی از اراده و تقدیر ذات اقدس الهی است و این جریانات از دست من و بشر خارج است و قرار گرفتن من در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت از این قاعده مستثنی نیست.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد تخلفات پزشکی در دولت فعلی گفت: طرح آن در جامعه مبتنی بر رعایت اخلاق و انصاف نیست که در سال ۹۳، ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد و تنها ۱۲ هزار مورد شکایت داشتیم که این ۶ هزارم درصد نرم جهانی شکایات مردم است در حالی که شکایات جهانی ۳ درصد است.

عضو لیست انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در پایان خاطرنشان کرد: الان به برکت تدبیر و امیدی که دولت محترم به اذن رهبر معظم انقلاب صورت داده، دستاوردهای عظیمی داشتیم که باید این دستاوردهای عظیم را حفظ کنیم و کام ملت ایران را تلخ نکنیم.

ارسال نظر: