معاون طب سنتی:

وجود ۲۰ سلامتکده طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

کدخبر: 2013165

معاون طب سنتی با اشاره به وجود ۲۰ سلامتکده طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: این سلامتکده‌ها محلی است برای اصلاح سبک زندگی و آموزش به افراد جامعه که در کنار دریافت این خدمات می‌توانند از خدمات درمانی هم استفاده کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معاون طب سنتی در نشست خبری با اشاره به وجود 20 سلامتکده طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: این سلامتکده ها محلی است برای اصلاح سبک زندگی و آموزش به افراد جامعه که در کنار دریافت این خدمات می توانند از خدمات درمانی هم استفاده کنند.

دکتر محمود خدادوست با بیان این که طب سنتی در باورها و اعتقادات مردم وجود دارد، گفت: مردم از ظرفیت های طب سنتی استقبال می کنند.

معاون طب سنتی با اشاره به تلاش دنیا برای تلفیق طب سنتی در حوزه سلامت، افزود: در کشور چین شاید حدود 50 درصد خدمات سلامت به وسیله طب سنتی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این که از سال 1987 سازمان جهانی بهداشت بر لزوم استفاده از طب سنتی در جهت ارتقای سلامت مردم تاکید کرده است، افزود: براساس استراتژی سازمان جهانی بهداشت طی سال های 2014 تا 2023 باید طب سنتی در هر کشور نه تنها در بیماری های مزمن و صعب العلاج بلکه در پیشگیری و ارتقای سلامت مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر خدادوست با اشاره به ایجاد 86 رشته تخصصی طب سنتی در سال 86 و تدریس رشته دکترای تخصصی طب سنتی در 17 دانشگاه علوم پزشکی کشور تاکنون، افزود: از این 17 دانشگاه 8 دانشکده طب سنتی داریم.

معاون طب سنتی افزود: همچنین از سال 87 رشته داروسازی طب سنتی در مقطع دکتری تخصصی در 8 دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شد و رشته تاریخ و متون پزشکی به عنوان میراث پزشکی از سال 92 در 6 دانشگاه علوم پزشکی کشور در مقطع کارشناسی ارشد و در یک دانشگاه در دوره PhD این رشته ایجاد شده است.

دکتر خدادوست در ادامه، با اشاره به وجود 20 سلامتکده طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: این سلامتکده ها محلی است برای اصلاح سبک زندگی و آموزش به افراد جامعه که در کنار دریافت این خدمات می توانند از خدمات درمانی هم استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی برای ایجاد و راه اندازی سلامتکده ها، افزود: برای تسهیل در این بخش با هماهنگی دفتر حقوقی پیش نویس تفاهم نامه ای میان دانشگاه علوم پزشکی و سلامتکده بخش خصوصی نوشته شده تا از ظرفیت های این بخش در سلامتکده های طب سنتی استفاده کنیم.

خبر در حال تکمیل است...

ارسال نظر: