صفارهرندی در جمع دانشجویان:

لیست ۳۰ نفره ائتلاف اصولگرایان نباید شکسته شود

کدخبر: 2013705

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: بعد از این همه زحمت اگر کسی شب انتخابات لیستی چاپ کند بدانید خیانت کرده است؛ زیر بار آن نباید رفت؛ لیست ۳۰ نفره ائتلاف اصولگرایان نباید شکسته شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در جمع دانشجویان در پاسخ به این سوال که در مجلس شورای اسلامی باید به چه کسانی رای داد به مسئله رای دادن اشاره کرد و گفت: خیلی ها ایطور استنباط کرده اند رهبری که مسئله رای دادن به لیست را مطرح کرده اند اگر خودمان برویم تک تک افراد را خودمان بررسی کنیم حجت بر ما تمام می شود اگر ممکن بود می شد اینکار را کرد ولی از آنجایی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند ممکن است بنده در مورد همه افراد دیگاه روشنی نداشته باشم پس اعتماد می کنم به کسی که پایین را لیست امضا کرده لذا حجت برای شما این گونه تمام خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به مسئله انتخاب لیست برگزیده به عدم انسجام در سال های گذشته و وحدت ایجاد شده در انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: اگر خواستیم به یک لیست رای بدهیم باید به چه کسانی اعتماد کنیم؟ چه کسانی میت وانند امین ما باشند؟ اگر در انتخابات قبل بود شعبه شعبه بودیم یک عده می گفتند هر کسی را که جبهه پایداری معرفی کرده، هر کسی را که دوستان آقای قالیباف معرفی کرده و غیره. چطور می شود فهمید کدام اصلح هستند ؟ هر کدام دلایلی مبنی بر صالح بودن افراد خود مطرح می کنند اما در صورتی که ما ناگزیر به عمل جبهه ای هستیم چرا که مقابل ما جبهه ای عمل می کند ما نمی توانیم به صورت گروه گروه و فرد فرد در برابر یک جبهه قرار بگیریم باید زورها روی هم ریخته شود.

عضو مجمع تشخیص ادامه داد: خدا رو شکر این بار این زورها روی هم ریخته شده، همه ظرفیت ها که در بردارهای متناظر و گاه متضاد بود این دفعه این بردارها سمت و سویشان در یک جبهه و در یک بردار بزرگ قرار گرفته است.

صفار بیان داشت: کسی ممکن است بگویند درون این لیست نفراتی هستند که اصلح نیستند، خود فرد می تواند نام کاندید مورد نظر را یادداشت نکند؛ علم درست نکنید شعبه نزنید یک پرچم جداگانه بلند نکنید این محصول عمل جمعی است.

وی اظهار داشت: البته به کسانی که این لیست را تهیه کرده اند یک ایراد وارد است که چرا اعلام نکرده اند که این لیست حاصل عمل جمعی است تا هیچ کس در آن تشکیکی نکند، ممکن است این ایده ال همه ما نباشد اما اگر قرار بود هر کس به دلایلی دو نفر را حذف می کرد هیچ گاه یک لیست واحد حاصل نمی شد.

صفار هرندی در رابطه با لیست خبرگان نیز گفت: به ذهن می رسد که لیست هایی که جامعه مدرسین و روحانیت مبارز ارائه کرده اند دو یا سه نفر باب دندان ما نیست خوب می شود به افرادی دیگری رای داد ولی این لیستی که محصول جمعی همه اضلاع از جبهه اصولگرایان است را نباید به آن خیانت کرد من عرض می کنم خیانت.

عضو مجمع تشخیص در پایان گفت: بعد از این همه زحمت اگر کسی شب انتخابات لیستی چاپ کند بدانید این علم، علم خیانت است؛ زیر بار آن نباید رفت؛ لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان نباید شکسته شود، لیستی که با حضور همه اصولگرایان شکل گرفته گروه 21 گانه ای که در آن حضور داشته اند بعضی شخص بودند مثل آقایان جلیلی، قالیباف، ولایتی و بعضی هم از حزب و گروه بودند مثل موتلفه، جمعیت ایثارگران، رهپویان و جبهه پایداری؛ همه اینها تجمیع شدند در یک لیست واحد.

ارسال نظر: