عضو اقتصادی ائتلاف بزرگ اصولگرایان در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

نمی‌توان هم مدیر دولتی بود و شرکت‌داری کرد/ جلوی پرداخت‌های محرمانه به مدیران را می‌گیریم

کدخبر: 2013736

فروزنده گفت: مدیر دستگاه دولتی باید دور کارهای اقتصادی را خط بکشد. اگر شرکتی دارد آن را رها کند نمی توان هم شرکت داری کرد هم مدیر دولتی و بود و از رانت دولت برای اداره شرکت خود و اعوان و انصارش بهره مند شد.

لطف الله فروزنده قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص عدم شفاف سازی اقتصاد کشور در دولت یازدهم اظهار کرد: یکی از معضلات مهم امروز اقتصاد کشور بی عدالتی در نظام پرداخت است. تمام هم و غم دولت فعلی افزایش حقوق و مزایای دولتمردان است که این رویکرد دولت آثار خطرناکی دارد.

وی افزود: این نگاه باعث شکاف طبقاتی بین کارکنان ومدیران می شود، در حالی که قانون به صراحت اشاره کرده که حداکثر حقوق مدیران نباید از هفت برابر حداقل حقوق کارکنان بیشتر باشد.

معاون رئیس جمهور سابق عنوان کرد: متاسفانه پرداختهای ویژه و پرداختهایی که به صورت محرمانه داده می شود، باعث شده نوعی اشرافی گری در پرداخت برای مدیران ایجاد شود.

فروزنده گفت: ما معتقدیم باید تمام دریافتی های مدیران شفاف شود و روشن و مشخص شود مدیران در برابر کاری که انجام می دهند چه مبلغی می گیرند. باید به کارکنان متناسب با عملکردشان حقوق فوق العاده داده شود تا هم زندگی خود را تامین کند و هم انگیزه لازم به آنها داده شود.

وی با انتقاد از خصوصی سازی مدارس بیان کرد: ما معتقدیم که باید امنیت شغلی نیروها را فراهم کرد و مخصوصا معلمین را که نقش موثری در جامعه دارند مورد حمایت جدی قرار داد . با خصوصی سازی و واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی این مسئله ممکن نخواهد شد و شکافهای بیشتری ایجاد خواهد شد.

قائم مقام سابق مرکز پژوهشهای مجلس تصریح کرد: مدیر دستگاه دولتی باید دور کارهای اقتصادی را خط بکشد. اگر شرکتی دارد آن را رها کند نمی توان هم شرکت داری کرد هم مدیر دولتی و بود و از رانت دولت برای اداره شرکت خود و اعوان و انصارش بهره مند شد.

فروزنده خاطرنشان کرد: ائتلاف بزرگ اصولگرایان حامی مردم است و این مشقتی که در زندگی مردم ایجاد شده در جهت سیاستهای غلطی که اشرافی گری ها در دولت و اشراف در دولت انجام دادند را از بین می برد و ریل اقتصادی کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی، حمایت از مردم حمایت از شرکتهای دانش بنیان در رسیدگی به محرومیان و در توسعه عدالت در کشور قرار خواهد داد.

ارسال نظر: