سوییس برای اخراج مجرمان خارجی همه‌پرسی برگزار می‌کند

کدخبر: 2014613

مردم سوییس امروز (یکشنبه) پای صندوق‌های همه پرسی می‌روند تا به این مساله رای دهند که آیا مجرمان خارجی حتی در صورت ارتکاب جرایم کوچک نیز باید به صورت خودکار از کشور اخراج شوند یا خیر.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ حوزه‌های رای گیری در ساعت 9 صبح به وقت محلی گشوده شده است؛ همه پرسی‌ای که درست در بحبوحه تشدید اقدامات کشورهای اروپایی در پذیرش مهاجران صورت می‌گیرد.

در همه پرسی‌های قبلی نیز بیش از نیمی از مردم سوییس از تشدید قوانین برای اخراج ملیت‌های خارجی که مرتکب جرم یا خشونت جنسی شده‌اند، حمایت کردند.

اما حزب مردم سوییس که راست گرا است، پارلمان را به تعویق انداختن پیش نویس قانون مذکور و کم اهمیت جلوه دادن مساله تشدید اقدامات علیه خارجی‌هایی که به جرمی مرتکب می‌شوند، متهم کرده است.

این حزب که به موضع گیری‌اش در مقابل مهاجرت، اتحادیه اروپا و اسلام مشهور است،‌ قوانین شدید و سختی را ارائه کرده و خواستار اخراج خودکار خارجی‌هایی شده که به جنایت و خشونت دست می‌زنند.

در صورتیکه این طرح در پارلمان سوییس تایید شود، تعدادی از مهاجران خارجی که در این کشور هستند و به ارتکاب جرایم متهم شده‌اند، بلافاصله اخراج می‌شوند. همچنین این طرح می‌تواند حق قضات را در جلوگیری از مساله اخراج افراد در چنین پرونده‌هایی لغو کند.

بیش از 50 هزار تن از جمله هنرمندان سوییس طوماری را علیه این طرح از سوی این حزب راست گرا امضا کرده‌اند.

نظرسنجی صورت گرفته توسط پایگاه اینترنتی gfs.bern در ماه جاری میلادی مشخص کرد که 49 درصد از شرکت کنندگان مخالفت چنین طرح و 46 درصد موافق آن هستند.

مخالفان هشدار داده‌اند که اگر این طرح تصویب شود،‌ افرادی که زاده مهاجران در سویس هستند،‌ با خطر اخراج مواجه می‌شوند.

در همه پرسی‌های گذشته سوییسی‌ها توافق کردند که خارجی‌هایی که به خاطر قتل، تجاوز و سایر جرایم نظیر سرقت، قاچاق مواد مخدر و سواستفاده از کمک‌های اجتماعی گناهکار شناخته شدند باید بلافاصله از کشور اخراج شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: