پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست فردا گشایش می‌یابد/ حضور سه وزیر خارجی در مراسم افتتاحیه

کدخبر: 2014623

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست فردا دوشنبه دهم اسفند با شعار "اقتصاد سبز دوران پساتحریم" و با حضور صنایع، شرکت‌ها‌، سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی محیط زیستی در محل دائمی نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی تهران گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه علاوه بر دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی، کیمو تیلی کاینن وزیر محیط زیست فنلاند، آندره روپرشتر وزیر محیط زیست اتریش و ماساآکی کوبایاشی قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن و برخی سفرا و دیپلماتها و نمایندگان سازمان ملل در ایران حضور دارند .

در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، 271 شرکت داخلی و 33 شرکت خارجی از 20 کشور جهان شامل انگلیس، آلمان، سوئد، فرانسه، آمریکا، ایرلند، کانادا، تایوان، بلژیک، ایتالیا، فنلاند، اسپانیا، چک، هلند، اتریش، برزیل، نیوزلند، دانمارک، ترکیه و سوییس حضور دارند.

به گفته مجید فدایی رییس ستاد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 19 هزار متر مربع در سالن های 8 و9 ، 10 و 11 ، 12 و13، 27، سالن های سری 25 و سالن 27 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می‌شود .

وی با اعلام اینکه ساعت بازدید از نمایشگاه از ساعت 10 صبح الی 18 عصر می باشد ، از همه متخصصان ، دانشگاهیان، فعالان ، دانش آموزان، دوستداران و علاقمندان به محیط زیست و اقشار مختلف مردم دعوت کرد از این نمایشگاه بازدید نمایند.

فدایی گفت: مدیریت بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر ، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه های زیست محیطی، پروژه های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه گیری و فنآوری آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف سوخت، خودرو سبز و استانداردسازی خودروها، حفظ منابع طبیعی، ساختمان سازی سبز و مدیریت آب و فاضلاب و ... از مهمترین زمینه‌های حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست می باشد.

رییس ستاد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، حضور بیش از 100 تشکل زیست محیطی از 31 استان کشور را یکی از ویژگی های نمایشگاه عنوان کرد و افزود: حضور این تعداد سمن که در یک سالن جداگانه در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست جانمایی شده اند، بی سابقه است و پانزدهمین دوره این نمایشگاه در این مورد رکورددار است. وی افزود: همزمان ، هشتمین نمایشگاه بین المللی انرژی های نو ، تجدید پذیر، بهره وری و صرفه جویی نیز در کنار پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در سالن های 6 و 7 نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می‌شود. دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست را فرصت مغتنمی برای بسترسازی مناسب برای مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست، ارتقای مدیریت محیط زیست کشور از طریق خلق فرصت‌ها و معرفی توانمندی‌های زیست محیطی در سطوح ملی و بین‌المللی و ارائه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست دانست.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، 30 کارگاه آموزشی و سه مناظره در ایام پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست برگزار می شود و شرکت در این کارگاه ها و مناظره ها برای عموم علاقمندان آزاد است و محدودیت خاصی وجود ندارد. به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا می شود.

در پایان کار نمایشگاه که روز پنجشنبه 13 اسفندماه می باشد، نیز از شرکت‌ها و موسسات و غرفه های برتر و حامیان نمایشگاه تقدیر و لوح سپاس و تندیس ویژه اهدا می‌شود.

ارسال نظر: