نیویورک تایمز:

آتش بس سوریه ناکام ماند

کدخبر: 2014838

این روزنامه آمریکایی نوشت: دولت سوریه، مخالفان و حامیان آن ها همدیگر را متهم به نقض آتش بس می کنند، چرا که هیچ مکانیزم نظارتی مستقل و یا تعریف مشخصی وجود ندارد که معلوم کند چه نوع اقدامی به منزله نقض توافق است.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از نیویورک تایمز، در گزارش هایی از طرف های متخاصم، در روز دوم آتش بس جزئی در سوریه، روز یکشنبه (دیروز) توسط تعدادی از جنگنده ها و حملات توپخانه ای نقض شد. نقض این توافق نشان دهنده چالش های حتی یک توافق جزئی است.

دولت سوریه، مخالفان و حامیان آن ها همدیگر را متهم به نقض آتش بس می کنند، این اتهامات در شرایطی به یکدیگر وارد می شود که هیچ مکانیزم نظارتی مستقل و یا تعریف مشخصی وجود ندارد که معلوم کند چه نوع اقدامی به منزله نقض توافق است.

گروه های شورشی مدعی هستند که دولت سوریه و متحدان روس آن، قلمروهای آنان را در استان حلب مورد حمله قرار دادند. مخالفان سوری نیز اظهار می دارند که هدف گروه ها شورشی ای به غیر از گروه النصره و داعش- دو سازمانی که از مذاکرات توافق اخراج شدند - قرار گرفتند.

در همان حین نیز مقامات روسیه اعلام کردند که در 24 ساعت اولیه امضای توافق حدود 9 بار نقض توافق توسط گروه های مخالف و متحدان ترکی انجام گرفته است.

مقامات سوری نیز گزارش داده اند که حملات گلوله ای توسط شورشیان در دمشق همانند حملات توپخانه ای ترکیه در طول مرز "تل ابیض" جایی که نظامیان کرد با داعش می جنگند، همچنان ادامه دارد.

در این درگیری ها تناقض های بسیاری وجود دارد، ترک ها، کرد ها را خطرناک ترین دشمنان منطقه ای نام می برند، این درحالی است که آمریکا، متحد عضو ناتوی ترکیه با نظامیان کرد برای مبارزه با داعش همکاری می کند. چندین حملات هوایی نیز توسط دولت سوریه و یا روسیه در مناطقی که جبهه های اساسی محسوب می شوند، انجام گرفته است. دو حمله هوایی در منطقه جسر الشغور در استان ادلب انجام گرفته، جایی که نیروهای دولتی در تلاش هستند تا این منطقه را که به مدت دو سال است تحت اشغال شورشیان درآمده، آزاد کنند.

با این حال در بسیاری از مناطق سوریه، شهروندان با شگفتی اظهار می کنند که توافق آتش بس باعث شده است که دو روز منطقه، روی آرامش را به خود ببیند.

ارسال نظر: