سی‌ان‌بی‌سی: چشم‌انداز مثبت پیش روی بازارهای نفت

کدخبر: 2014901

پایگاه اینترنتی "CNBC" در گزارشی نوشت: قیمت‌گذاران بهای آتی نفت درمورد چشم‌انداز مثبت طلای سیاه امیدوار هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ پایگاه اینترنتی سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به قلم "الکس روزنبرگ" نوشت: بهای جهانی نفت همچنان تحت فشار عوامل مختلف ژئوپولتیک و اقتصادی قرار دارد و افزایش اندک بهای آن در چند روز اخیر نیز چندان چشمگیر نبوده است. در این میان کارشناسان تعیین بهای آتی نفت دیدگاه مثبتی نسبت به بهبود اوضاع دارند و پیش‌بینی می‌کنند طلای سیاه می‌تواند در سال 2016 تا 40 دلار در هر بشکه قیمت‌گذاری شود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به پایین‌ترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رسید و سهام‌داران صنعت نفت را به فکر خروج سرمایه‌هایشان انداخته است. برخی از کارشناسان تلاش می‌کنند دلایل سقوط بهای نفت را کشف کرده و اقداماتی در جهت حل آن انجام دهند.

وزرای نفت عربستان، قطر و نیجریه در هفته گذشته بر محدودکردن تولیدات نفتی تاکید کردند و این اقدام را روشی مطمئن برای به ثبات رسیدن بهای طلای سیاه دانستند. وزیر نفت نیجریه در این باره گفت: محدود کردن تولیدات نفتی اولین گام برای سامان دادن به بهای جهانی آن است. شک ندارم اگر تمام اعضای اوپک در این طرح مشارکت داشته باشند، بهای نفت به 45 تا 50 دلار در هر بشکه نیز می‌رسد. این همان هدفی است که ما به دنبالش هستیم.

از سوی دیگر وزیر نفت ایران، به عنوانی یکی از تولیدکنندگان بزرگ اوپک، با این طرح مخالفت کرد و آن را شبیه به یک "شوخی" توصیف کرد. کاهش تولیدات نفتی نمی‌تواند فقط مختص کشورهای عضو اوپک باشد و دیگر تولیدکنندگان به تنهایی کافی هستند تا مازاد تولیدات نفتی را به بازار عرضه کنند.

کارشناسان مسائل اقتصادی معتقدند بهای جهانی نفت در میان مدت افزایش خواهد یافت؛ اما احتمالا این افزایش در سطح 40 دلار در هر بشکه خواهد بود که فقط 7 دلار از بهای نفت در معاملات روز جمعه بیشتر است. بهای آتی نفت برای ارائه در ماه آوریل نیز 40 دلار در هر بشکه تعیین شده است.

ارسال نظر: