مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

اعتبار لازم برای خرید گندم سال آینده ۱۳ هزار میلیارد تومان است

کدخبر: 2015030

برای خرید ۱۰میلیون تن گندم، مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که رایزنی ها ی لازم برای تامین این میزان اعتبار در حال انجام است، تا بهای گندم هایی که از کشاورزان خریداری می کنیم، به موقع پرداخت شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه پیش بینی شده در سال آینده حدود 9 تا 10 میلیون تن گندم خریداری شود، اعتبار لازم جهت خرید این مقدار گندم را 13 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیگیریها برای تامین اعتبار خرید گندم در سال 95 در حال انجام است، تا بهای گندم ها به موقع به کشاورزان پرداخت شود.

علی قنبری گفت: به منظور انجام مطلوب عملیات خرید تضمینی گندم و رفاه حال کشاورزان عزیز، مراکز خرید توسط شرکتهای غله مناطق و استانها جانمایی و تجهیز شده اند تا با آمادگی کامل به استقبال فصل خرید جدید برویم. وی، افزود: برای خرید حدود 10میلیون تن گندم، مبلغ 13 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که رایزنی ها ی لازم برای تامین این میزان اعتبار در حال انجام است، تا بهای گندم هایی که از کشاورزان خریداری می کنیم، به موقع پرداخت شود. قنبری، تصریح کرد: دستور العمل خرید تضمینی گندم برای سال آتی تدوین شده و به زودی به شرکتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق و استانها ابلاغ خواهد شد تا مراکز خرید این شرکتها براساس دستور العملی که مبتنی بر استاندارد های خرید است، گندم را از کشاورزان تحویل بگیرند . معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم درسال آینده، برای گندم معمولی 12705 ریال و برای گندم دوروم 13068ریال تصویب و تعیین شده، این نرخ ها را مطلوب و در راستای حمایت از تولید داخلی و سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام و عنوان کرد: نرخ جهانی گندم در حال حاضر به ازای هرکیلو گرم حدود800 تومان است و دولت در راستای عمل به اصل اقتصاد مقاومتی و حمایت از کشاورزان، نرخ خرید سال آتی را نسبت به سال جاری 10 درصد افزایش داد، تا تولید این محصول استراتژیک در کشور افزایش یابد. مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص ایجاد ساز و کارهای لازم جهت حمل و نقل داخلی گندم و واریز بهای گندم ها به حساب کشاورزان تشریح کرد: هماهنگی های لازم با شرکتهای حمل طی برگزاری جلسات مشترک انجام شده و قرارداد های حمل بین این شرکت و شرکتهای حمل و نقل جهت جابجایی به موقع گندم ها منعقد شده است و با بانک عامل نیز هماهنگ کرده ایم تا پول گندم ها در اسرع وقت به حساب گندمکاران واریز شود. وی تصریح کرد: به منظور کاهش هزینه های حمل و نقل و حفظ کیفیت گندم های خریداری شده در سال آینده، تصمیم گرفتیم تا با ساماندهی تعداد مراکز خرید، بخشی از هزینه های حمل را به خود کشاورزان پرداخت کنیم تا گندم تولیدی را مستقیما به مراکز خرید اصلی گندم تحویل دهند. معاون وزیر جهاد کشاورزی، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای خرید و ذخیره سازی گندم را یکی دیگر از برنامه های این شرکت در فصل خرید سال آینده اعلام و عنوان کرد: مراکز خرید بلند مدت و سیلوهای فلزی و مکانیزه بخش خصوصی جهت خرید و ذخیره سازی گندم در سال آینده، در اولویت خرید این شرکت قرار دارند. مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تأکید کرد: کنترل کیفی گندم های خریداری شده در مبادی ورودی و خروجی مراکز خرید و بخصوص مراکز غیر ملکی شرکت، که متعلق به مباشرین و بخش خصوصی است، با دقت انجام خواهد شد. قنبری با تأکید ویژه بر بکارگیری و استفاده از نیروهای تحصیلکرده و با تجربه درمراکز خرید گندم در سال آینده، تصریح کرد: خرید گندم بر اساس کیفیت و درجه پاکی استاندارد، یکی از مهمترین موضوعات مد نظر وزارت جهاد کشاورزی و این شرکت است که باید به نحو احسن مورد توجه مراکز خرید قرارگیرد. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان بر پرهیز و خودداری از ایجاد مراکز خرید گندم در مناطقی که فاقد امکانات لازم از قبیل؛ فضای ذخیره سازی و نگهداری مناسب گندم، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خرید، و نیروی انسانی ماهر و کاردان هستند، تأکید کرد.

ارسال نظر: