اداره‌ مدیریت اطلاعات ملی آمریکا افشا کرد؛

ارثیه ۲۹ میلیون دلاری بن لادن در سودان

کدخبر: 2015228

طی اسنادی که اداره‌ مدیریت اطلاعات ملی آمریکا منتشر کرده، اسامه بن لادن در وصیت نامه خود از ارث ۲۹ میلیون دلاری خبر داده است که در سودان به جای گذاشته و از وراث خود می‌خواهد این پول برای استمرار فعالیت‌های تروریستی القاعده هزینه شود.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین » - روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت :

طی اسنادی که امروز (سه شنبه) از سوی اداره‌ مدیریت اطلاعات ملی آمریکا منتشر شده، اسامه بن لادن در وصیت نامه خود گفته است که ۲۹ میلیون دلار سرمایه در سودان دارد و به وراث خود دستور داده که چطور همه پولش را صرف ادامه کمپین تروریستی شود که به راه انداخته است .

به گفته مقامات آمریکایی این اسناد از ساختمانی کشف شده است که بن لادن در آن کشته شد و وصیت نامه‌ای است که به خط او نگارش شده است .

سایر اسناد کشف شده شامل نامه‌هایی به به سایر نیروهیا زیر دست القاعده، پیام‌هایی از حامیان و پیروان این گروه برای اجرای حملات انتحاری و موارد دیگری نظیر محکومیت بن لادن در ایران و آمریکاست .

این اسناد نشان می‌دهد که بن لادن دغدغه‌های امنیتی دربراه افزایش پهپادهای آمریکایی در پاکستان داشته است و ظاهرا از افت جایگاه القاعده نیز بی‌اطلاع بوده است و از نیروهای خود خواسته عملیات‌های بیشتری را انجام دهند .

در این وصیت نامه همچنان بن لادن از ۲۹میلیون دلاری سخن می‌گوید که در سودان است اما مشخص نیست این پول در بانک یا به صورت نقد و یا به صورت املاک است. بن لادن فرزند خانواده‌ای است که به واسطه پروژه‌های ساخت و ساز با خاندان آل سعود به سرمایه هنگفتی دست یافتند، گرچه وی بعد‌تر از عربستان اخراج شد وبه سودان گریخت .

مشخص نیست که چه اتفاقی برای میراث بن لادن افتاده است، چرا که آمریکا و سایر دولت‌ها بسیار تلاش کردند تا سرمایه‌های القاعده را ضبط کنند و شبکه مالی این گروه را مختل نمایند .

در میان سایر اسناد نیز متن سخنرانی بن لادن سات که پیش بینی کرده بود جنگ شدیدی میان ایران و آمریکا رخ خواهد داد. وی گفته بود: صدای طبل‌ها در غرب و شرق به گشو می‌رسد و جنگ جهانی سوم در راه است و رهبر کاخ سفید منطقه ما را به خاطر ایران و هم پیمانانش تهدید می‌کند .

ارسال نظر: