ظریف در مراسم تقدیر از خبرنگاران حاضر در مذاکرات هسته‌ای:

چند پیچ و مهره را می‌توانیم دوباره ببندیم؛ اما ساختمان ایران‌هراسی غرب از بین رفته است

کدخبر: 2015401

وزیر امور خارجه گفت: اگر منافع ملی ایجاب کند که برگردیم سازوکار آن وجود دارد و اتفاقا این تضمین تداوم برجام است، ما چند پیچ و مهره را می‌توانیم دوباره ببندیم ولی ساختمان ایران‌هراسی آنها از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم تقدیر از خبرنگاران حاضر در مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر حضور پرمعنا و پرمغز مردم در انتخابات 7 اسفند نبود نمی توانستیم اجرای برجام در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

ظریف بیان داشت: اگر ما یک هدف را همانطوری که مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند دنبال کنیم می توانیم با وجود همه اختلاف ها کشور را در جهت چارچوب اقتصاد مقاومتی جلو ببریم؛ اگر ما مذاکرات هسته ای را با اهداف متضاد در داخل دنبال می کردیم هیچگاه به نتیجه نمی رسیدیم، اگر در جهت اقتصادی مقاومتی همه ما از منتقد تا موافق خود را منسجم کنیم می توانیم به اهداف خود برسیم.

وزیر امور خارجه افزود: همه ما با دقت و نگرانی اجرای تعهدات طرف مقابل را رصد می کنیم و اگر این کار برای اجرای درست برجام باشد همه به هم کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه اختلافات ما با آمریکا حل نشده است تاکید کرد: برجام خوب یا بد با تایید رهبری امروز یک واقعیت است؛ اگر منافع ملی ایجاب کند که برگردیم سازوکار آن وجود دارد و اتفاقا این تضمین تداوم برجام است، ما چند پیچ و مهره را می توانیم دوباره ببندیم ولی ساختمان ایران هراسی آنها از بین رفته است.

ظریف اظهار داشت: ما می خواهیم هیات های خارجی که می آیند دیگر آنچنان ما را وابسته نکنند که حتی تولید ما نیز براساس کالاهای وارداتی خارجی ها باشد.

وزیر امور خارجه افزود: این از برکات نظام مردم سالاری است که می توانیم علی رغم اختلاف نظرها برجام را به نتیجه برسانیم.

وی تاکید کرد: همه ما وام دار این مردم هستیم که چند ساعت در صف رای ایستادند تا رای بدهند.

ظریف گفت: هیچ کسی اختلاف نظر ندارد که باید جلوی وارادات بی رویه گرفته شود و باید اقتصاد ما اقتصاد مقاومتی باشد؛ ما از هر نمره از 5 تا 95 که به برجام داده ایم باید برای رسیدن به این اهداف استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه در پایان گفت: ما خوشحال هستیم که وقتی روزنامه ها را می خوانیم می بینیم همه اعلام پیروزی می کنند، خدا پدر این ملت را بیامرزد.

ارسال نظر: