پیام تسلیت قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی

کدخبر: 2015636

در پیام عزیزیان آمده است: بی‌گمان درگذشت آن عالم کم‌نظیر که جبهه‌داری از ولایت فقیه را بهترین مسئولیت و جامه نوکریِ حرم مطهر رضوی را نورانی‌ترین جبّه سربلندی و صدارت می‌دانست، آسیبی شگفت بر پیکره حوزه‌های دینی سراسر ایران و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای این آستان ملک پاسبان خواهد گذاشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی عزیزیان قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی در پیامی، درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم أَمَّا الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَلَهُمْ جَنَّاتُ الْمَأْوی‏ نُزُلاً بِما کانُوا یَعْمَلُون‏ (سجده، 19) عالمان، میراث‌داران رسالت و مجاهدان، حافظان گنجینه‌های امنیت‌اند. اینک از جرگه عالمان و مجاهدان، نادره‌ای به سفر آخرت کوچ می‌کند که عمری چونان ذره در جوار آفتابِ حرم رضوی و همچون خادمی وفادار، در کنار فرزندزادگان موسوی و نبوی، به جدّ و جَهد و جان کوشید تا مشهد رضوی، پایتخت معنوی ایران و گلستان شکوهمند زائران و شیفتگان معارف الهی در جهان باشد.

ساعاتی قبل آستان قدس رضوی با تولیت مجاهد و سخت‌کوش خود وداع کرد و روح آسمانیِ حضرت آیت‌الله حاج عباس واعظ طبسی، جسم رنجور و بیمارِ آن عالمِ عاشق را در حلقه‌ای از اندوه و ماتم یاران و همکارانش تنها گذاشت.

درگذشت بزرگ‌خدمت‌گزارِ آستان مقدس امامِ ثامنِ ضامن، نور بقاء، علی بن موسی الرضا (علیه السلام) که در امتداد عزای ایام فاطمیه هم‌ردیف شد، خراسانِ خوبی‌ها و حرم مطهر عالم آل رسول‌الله را سیاهپوشِ سوگواری کرد.

شاگرد قدیمی مدرسه زهد و تقوی، واعظ خطبه‌های بلیغ و انقلابی و مانا، مرید و یاور امام روح‌الله، همرزم خستگی‌ناپذیر شهید هاشمی‌نژاد و مقام معظم رهبری حفظه‌الله، شکنجه دیده و زخم‌خورده‌ زندان‌های دوران استبداد و ظلم و جفا، متولی آستانِ آسمانی و حرم حضرت علی بن موسی الرضا، در ساعت 2:10 سحرگاه جمعه 14 اسفند 1394 مطابق با 24 جمادی‌الاول، به جاری رحمت ایزدی پیوست و سابقه عمری خدمت‌گزاریِ صبورانه و جبهه‌داریِ ولایی و عالمانه را به عنوان الگویی از مدیریت موفق اسلامی برای جامعه دین‌مدارِ ایران اسلامی به‌جا گذاشت.

آن عالم ربانی و آن چشمه‌نوشِ فیوضات رضوانی که نامش با توسعه حرم رضوی و خدمت‌رسانی آبرومند به زائران و دلدادگانِ این قبله‌گاهِ حج فقرا پیوندی جدایی‌ناپذیر دارد، علاوه بر تولیتِ این بهشت رضوی، نمایندگی امام راحل قدس سره و مقام معظم رهبری مدّظله‌العالی و مدیریت عالی حوزه علمیه در خراسان بزرگ، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز به عهده داشت و در مجموع کارنامه‌ای باهر و مثال‌زدنی از ترویج شعائر اسلامی و تقویت مبانی دینی از خود به یادگار گذاشت که مؤید بهره‌گیری از مفاهیم پایان‌ناپذیر معارف قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام و بلوغ و بالندگی مدیریت نظام‌مندِ دینی به شمار می‌آید.

بی‌گمان درگذشت آن عالم کم‌نظیر که جبهه‌داری از ولایت فقیه را بهترین مسئولیت و جامه نوکریِ حرم مطهر رضوی را نورانی‌ترین جبّه سربلندی و صدارت می‌دانست، آسیبی شگفت بر پیکره حوزه‌های دینی سراسر ایران و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای این آستان ملک پاسبان خواهد گذاشت.

ضمن اعلام مراتب تسلیت این فقدان عظیم به پیشگاه امام السّر و العَلَن، حضرت حجت ابن الحسن ارواحنا فداه، تاج تعزیت به محضر رهبر رازدانِ انقلاب اسلامی تقدیم و با اعلام سوگواری گسترده جمیع خادمان حرم هشتمین کهکشان عصمت علوی و عزاداری استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی ارتحال آن عالم جاهد و آن یار همیشگیِ موافق انقلاب و ایران را به عموم هم‌وطنان در سراسر جهان و تمامیِ زائرانی که به اندازه نمی از آبِ سقاخانه رضوی نوشِ جان کرده‌اند، تسلیت می‌گوییم.

باشد که پاداش این نوکری چهل ساله در محضر رضایِ آلِ مرتضی، صبر و مقاومتِ خانواده جلیل و سوگوار آن عالمِ فقید و موجب برتری مقام و ارتقای درجات ایشان در پیشگاه رب‌العالمین را به همراه بیاورد. مهدی عزیزیان

قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی

ارسال نظر: