وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح ۱۶۶ خانه و کانون سلامت شهرداری اصفهان:

شکایتی از عدم افزایش بودجه وزارت بهداشت نداریم

کدخبر: 2015683

وزیر بهداشت از عدم افزایش اعتبارات وزارت بهداشت در سال ۹۵ خبر داد و رقم آن را مشابه سال ۹۴ دانست و گفت: سهم ما در افزایش اعتبارات، در مقایسه با سایر دستگاه‌ها، کمتر است که البته شکایتی هم نداریم و معتقدیم وظیفه ما صرفه‌جویی است و این را به‌عنوان یک فرصت تلقی می‌کنیم.

به گزارش «نسیم‌آنلاین»، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه آیین افتتاح ستاد فرهنگ سلامت، 166 خانه و کانون سلامت و رونمایی از برنامه‌های ستاد سلامت شهرداری اصفهان که شب گذشته در مجتمع فرهنگی هنری کوثر اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: انتظار داریم به آنچه در بودجه به ما وعده داده می‌شود، عمل کنند و این اعتبارات، تنها روی کاغذ نماند .

وزیر بهداشت بابیان اینکه وقتی بودجه سلامت از تریبون‌های مختلف اعلام می‌شود، انتظارات فراوانی در جامعه ایجاد خواهد شد، از سیاست‌گذاران در دولت و مجلس خواست تا به وعده خود در قبال تحقق بودجه مصوب، عمل کنند تا شرمنده مردم نشویم .

هاشمی مشابه بودن ارقام بودجه وزارت بهداشت طی سه سال را نشانگر این دانست که نگرانی و سخنان برخی از افراد که با طرح تحول سلامت، هزینه‌های القایی ایجاد شود، نادرست است و وقتی به ارقام بودجه می‌نگرید، متوجه خواهید شد که ما با میزان اعتبارات سال 92، خدمات را باکیفیت بهتر و دسترسی فراوان‌تری نسبت به گذشته در سراسر کشور ارائه می‌دهیم .

وزیر بهداشت به متفاوت بودن بودجه تخصیص‌یافته و بودجه مصوب در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شرایط خزانه دشوار است و ما آن را درک می‌کنیم اما امیدواریم دوستان نیز متوجه باشند که کار ما از جنس حقوق است و اعتبارات را یا باید صرف پرداخت دستمزد ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی و یا برای خرید تجهیزات و داروهای موردنیاز هزینه کنیم .

هاشمی ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه به بیمه‌ها، اظهار داشت: بیمه‌ها نیز باید قانون را رعایت کنند و از حدود قانون، تخطی نکنند و لازم است تا منابع اعتباری که به آن‌ها داده می‌شود، در زمان مقرر در اختیار مراکز درمانی قرار دهند تا آن‌ها نیز بتوانند در جهت کاهش هزینه‌ها، از مردم حمایت کنند .

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات آینده حوزه سلامت در شهر اصفهان، گفت: علاوه بر تکمیل شبکه بهداشتی که انتظار داریم تا پایان سال 95، کل شهر اصفهان و مناطق حاشیه تحت پوشش شبکه بهداشت، قرار گیرد، باید از فرصت پسابرجام، نهایت استفاده را کنیم .

هاشمی بر لزوم ورود سرمایه‌گذاران خارجی به اصفهان تأکید کرد و افزود: باید بتوانیم بیمارستان‌هایی با تعداد تخت‌های یک هزار و بیش از هزار تختخواب را با استانداردهای بین‌المللی و کاملاً پیشرفته در شهر اصفهان بسازیم و توریسم سلامت را نیز تقویت کنیم .

وی بابیان اینکه اطمینان داشته باشید که اگر ما در تهران باشیم، به اصفهان فکر می‌کنیم، اضافه کرد: توسعه خدمات بهداشتی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت در کل کشور و استان اصفهان خواهد بود و در حوزه درمان نیز باهدف ایجاد آرامش، اشتغال و ارزآوری برای مردم اصفهان و معرفی توانمندی‌های جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کشورهای همسایه و توسعه توریسم سلامت، اقداماتی را انجام خواهیم داد.

ارسال نظر: