ابتکار:

مسئولیت اجتماعی رد پای بشر در طبیعت را کم می‌کند

کدخبر: 2015784

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعمال مسئولیت اجتماعی را موجب ایجاد امید و چرخه مثبت در جامعه دانست و گفت: مسائل محیط زیستی نیز در تعریف مسئولیت اجتماعی می گنجند و کاهش رد پای انسان و فعالان اقتصادی در طبیعت مورد نظر در اجرای مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین» ، معصومه ابتکار در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی مسئولیت اجتماعی، جمعه شب 14 اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی در واقع موضوع بخشی از تعالی سازمانی و تعالی انسانی است و هر بنگاهی و هر مجموعه اقتصادی در کنار فعالیت هایی که به تولید و سودآوری آن بنگاه منتهی می شود و باید ساز و کار و بهره وری را در نظر داشته باشد مقوله مسئولیت اجتماعی را هم در نظر می گیرد.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی آنچیزی است که در قبال جامعه، کشور و جهان امروز بر عهده گروه هاست و امروز یکی از مولفه های مهم در بحث مسئولیت اجتماعی موضوع محیط زیست است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین عنوان کرد: حفظ محیط زیست و مسئولیت اجتماعی بر این محور است که فعالیت‌های ما نسبت به میزان تخریب و آلودگی یک ردپای اکولوژیک یا رد پای زیستی را در منطقه ای که در آن زندگی می کنیم بر جای می‌گذارد.

ابتکار خاطر نشان کرد: ما باید سعی کنیم آثار و عوارض رد پای خود در طبیعت را به حداقل برسانیم تا بتوانیم آینده کره زمین را برای زندگی خودمان و فرزندانمان حفظ کنیم و نجات دهیم و این مسئولیتی جدی است و همه بنگاه‌های اقتصادی به آن در کنار دیگر مسئولیت های اجتماعی و انسانی دیگر معطوف شده اند.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی به طور کلی با فرهنگ، سابقه و تاریخ ایرانیان پیوند دیرینه دارد، گفت: این مهم با فرهنگ دینی ما نیز بسیار ارتباط برقرار می کند و این حس مسئولیت که در ایفاء آن و احساس بخشندگی فرد مسئول است که بیشترین دریافت و بیشترین تعالی روحی و وجودی را پیدا می کند و با اعمال مسئولیت انگیزه و امید شکوفا شده و چرخه ای مثبت در جامعه به وجود می‌آید.

ارسال نظر: