گزارش موسسه انگلیسی؛

هر روز ۱۶ نفر در یمن جان می‌دهند/ جنگنده‌های عربستان بیشترین تلفات غیرنظامی را دارد

کدخبر: 2015864

موسسه انگلیسی "اقدام علیه خشونت‌های مسلحانه" گزارش داد: روزانه بیشتر از ۱۶ نفر در یمن کشته و زخمی می‌شوند و هواپیماهای سعودی مجهز به تسلیحات آمریکایی و بریتانیایی با بمباران بازار‌ها، بیمارستان‌ها، خانه‌ها و کمپ‌های پناهندگان بیشترین تلفات غیر نظامی را دارند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه "اقدام علیه خشونت‌های مسلحانه" که در بریتانیا مستقر است، بیشتر از ۱6 نفر با انفجار بمب‌ها و چاشنی‌های انفجاری هر روز در یمن کشته و زخمی می‌شوند. حملات هوائی، گلوله‌های تانک و مواد انفجاری دست کم جان ۷۹۱۷ نفر را در یمن گرفته است .

بر بیش از ۶۴۰۰ نفر از این تلفات، شهروندان غیر نظامی هستند، یعنی ۸۲ درصد از تلفات را زنان و کودکان و سالخودرگانی تشکیل می‌دهند که در جنگ مشارکت نمی‌کنند .

این در حالیست که کشتار نیروهای نظامی در یمن روزانه کمتر از ۴ نفر است. در سال گذشته، بیشترین تلفات مواد انفجاری در جهان در کشور یمن بوده است؛ این در حالیست که خاورمیانه و سایر کشورهای جهان هم درگیر جنگ و نبرد هستند .

به گزارش شاهدان و گروه‌های حقوق بشری، در طول این جنگ، هواپیماهای سعودی که اغلب به وسیله تسلیحات آمریکایی و بریتانیایی تجهیز می‌شوند، بازار‌ها، بیمارستان‌ها، خانه‌ها و کمپ‌های پناهندگان را بمباران کرده‌اند .

چندی پیش نیز دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گزارش داده بود که تقریبا ۳۰۰۰ نفر - که دست کم سیصد نفرشان کودک بوده اند- که در طول این جنگ جان خود را از دست داده‌اند قربانی حملات هوائی جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان هستند. از همین روست که بسیاری خواهان تحریم تسلیحاتی عربستان هستند .

ارسال نظر: