اجتناب قائم مقام نعمت‌زاده از پاسخگویی در برابر عدم اجرای کارت اعتباری خرید کالا

خسروتاج: بانک مرکزی توضیح دهد چرا طرح وام ۱۰ میلیونی خرید کالا اجرا نشد؟

کدخبر: 2016023

قائم مقام نعمت‌زاده گفت: ترجیح می‌دهم موضوع اجرا نشدن طرح کارت خرید اعتباری کالا را از بانک مرکزی بپرسید زیرا آنها متولی این طرح هستند.

به گزارش «نسیم آنلاین» فارس نوشت: مجتبی خسروتاج در پاسخ به اینکه ظاهرا طرح خرید اعتباری کالا که در بسته موقت خروج از رکود دولت در نظر گرفته شده بود به فراموشی سپرده شده، وزارت صنعت چه پیگیری در این زمینه انجام داده است، اظهار داشت: 3-2 طرح در این بسته از جمله طرح فروش اقساطی خودرو در نظر گرفته شد که بانک مرکزی متولی اجرای آن شد و به نظر ما می‌توانست سبب تحریک تقاضا شود.

وی در پاسخ به اینکه ظاهرا از این طرح فقط فروش اقساطی خودرو برای خالی کردن پارکینگ خودروسازان اجرا شد،گفت: بیش از هزار قطعه‌ساز با خودروسازان کار می‌کنند که باید پرداختی آنها هم انجام شود اگر چه صنعت خودروسازی ضعف زیاد دارد اما نباید به یکباره چشم را روی همه کارهای انجام شده بست.

خسروتاج تصریح کرد: ما نیاز به تحول در بخش‌های مختلف در صنعت داریم و باید ریشه‌یابی کرد که به چه دلیل صنعت خودروی ما به این شکل درآمده است.

وی در مورد طرح کارت اعتباری کالا نیز گفت: ترجیح می‌دهم موضوع را از بانک مرکزی بپرسید که کار به کجا رسیده است. چون قرار بود در چارچوب ضوابط این بانک کار اجرایی شود.

خبرنگاری از قائم مقام وزیر صنعت پرسید یعنی شما به عنوان متولی بخش‌ صنعت موضوع را از بانک مرکزی پیگیری نکردید و وی پاسخ داد: امروز اطلاعات به روز را به همراه ندارم اما این طرح از طرح‌هایی بود که بانک مرکزی برای تقویت قدرت خرید مردم در نظر گرفته بود.

واحدهای تولید به فکر بازار صادراتی باشند

وی در مورد رکود حاکم در بازار به ویژه بازار لوازم خانگی هم گفت: تولید کنندگان داخلی نباید تکیه‌شان به بازار داخل باشد و با ارتقای کیفیت باید به سمت بازارهای جهانی حرکت کنند،این مسئله در همه کشورها که ممکن است بازار داخلی کشش نداشته باشد وجود دارد. یک واحد تولیدی نباید تمام تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد گذاشته و منتظر خریدار داخلی باشد.

خسروتاج اذعان داشت: البته قبول داریم قدرت خرید مردم از زمانی که ارز از یک هزار تومان به 2500 تومان رسید مردم کم شده است.

ارسال نظر: