رئیس پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد:

مهاجرت و حاشیه‌نشینی دو چالش مهم پلیس در مقابله با جرایم

کدخبر: 2016154

رئیس پلیس پیشگیری با تاکید بر تقویت امنیت اجتماعی رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی را راهکار مقابله با جرایم و کاهش جرم دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری در حاشیه سفر به استان خراسان رضوی و بازدید میدانی از فرماندهی انتظامی شهرستان‌های این استان در گفتگویی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مربوط به حاشیه نشینی از اولویت‌های این پلیس است.

وی «مهاجرت» و «حاشیه نشینی» را دو چالش مهم پلیس در راستای مقابله و کاهش جرایم دانست و افزود: بسیاری از جرایم توسط افراد غیربومی و حاشیه نشین صورت می‌گیرد و در واقع حاشیه نشینی بستر ایجاد جرم را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه مهاجرت با حاشیه‌نشینی و ارتکاب جرم ارتباط مستقیم دارد، مطرح کرد: حاشیه نشینی زمینه بزهکار شدن و یا ارتباط افراد با بزهکار را افزایش می‌دهد.

وی از ساماندهی حاشیه نشینان و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای آنان، همچنین کم کردن فاصله و خلاء موجود بین آن‌ها با مراکز شهر به عنوان راهکاری برای مقابله با این معضل اجتماعی نام برد.

سردار شرفی رسیدگی سریع و به موقع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حاشیه نشینان را در عدم شیوع ارتکاب جرایم در این مناطق مؤثر دانست و افزود: انجام این امور که از لوازم و مقدمات پیشگیری و کاهش میزان جرایم در مناطق حاشیه است، مشارکت، همکاری و همدلی کلیه نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول را می‌طلبد.

سردار شرفی، ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به اقشار مختلف جامعه را نوعی خنثی سازی جرایم دانست و بیان کرد: در همین راستا پلیس پیشگیری ناجا اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار دارد و آموزش همگانی در مدارس، مساجد و اصناف و شرکت‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده است.

این مقام ارشد انتظامی ارتقاء توان عملیاتی یگان‌های رزمی و افزایش مهارت‌های علمی و عملی کارکنان را از اولویت‌های این پلیس دانست.

گفتنی است در سفر رئیس پلیس پیشگیری ناجا به استان خراسان رضوی، بازدید میدانی از فرماندهی انتظامی شهرستان‌های مشهد، تایباد، خواف و تربت جام، و واحد انتظامی صالح آباد و یگان‌های هنگ مرزی تایباد، و حضور در مناطق حاشیه نشین مشهد مقدس، از برنامه‌های سردار شرفی بود.

ارسال نظر: