وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

۱۹ پایگاه اورژانس هوایی راه‌اندازی شد/ در زمینه تصادفات مردم مقصر هستند

کدخبر: 2016174

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۹ پایگاه اورژانس هوایی راه اندازی شد اما اگر بخواهیم کل کشور را پوشش دهیم به ۴۵ فروند بالگرد دیگر نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه یازدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مورد افرادی که در حین انتقال از محل تصادف به بیمارستان فوت می‌کنند مقصر وزارت بهداشت نیست چرا که کار وزارت بهداشت درمان و مداوای مصدومین و بیماران است.

وی ادامه داد: سلامت و مداوای مصدومین و بیماران برای وزارت بهداشت دارای اهمیت بسیاری است و بر همین اساس ۱۹ بالگرد برای امدادرسانی به بیماران و مصدومین حوادث رانندگی از ارتش اجاره کردیم و تا کنون نیز هزاران بیمار و مصدوم به این وسیله نجات پیدا کرده‌اند.

هاشمی گفت: بعد از دوران پسا تحریم تصمیم داریم تا ۳۰ فروند بالگرد خریداری کنیم و در مناطقی که زمان حضور در آن‌ها مشکل است و یا صعب العبور هستند و فاصله زیادی تا شهرهای دیگر دارند را به حداقل ممکن برسانیم.

وی اذعان داشت: مردم باید با احتیاط رانندگی کنند و مراقب باشند تا از بروز تصادف جلوگیری کنند چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است و متأسفانه برخی اتفاقات و حوادث درمان ندارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: با توجه به اینکه کارآمدی برخی دستگاه‌ها کامل نیست مردم باید مراقب خود باشند تا دچار حادثه نشوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما دارای تمدن و فرهنگ کهن می‌باشد بسیار بد و نا‌مطلوب است که نزدیک به ۳ هزار مجروح در حادثه تصادف داشته باشد.

۲ هزار آمبولانس وارد ناوگان اورژانس شد

هاشمی با بیان اینکه ۲ هزار آمبولانس وارد ناوگان اورژانس شد گفت: توانمند شدن مردم در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ سلامت آن‌ها و اعضای خانواده‌شان بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان داشت: خودروی ایمن، جاده ایمن و مردم با فرهنگ و آشنا به اموری که به سلامتشان مربوط می‌شود و همچنین شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت آن نقش مهم و اثرگذاری در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و رانندگی دارد.

هاشمی در پایان با بیان اینکه آمار و ارقامی که پلیس در زمینه تصادفات، مجروحین و فوتی‌ها اعلام می‌کند درست بوده و حقیقت دارد چون آماری که در دست پلیس است دقیق و کامل می‌باشد گفت: پلیس سال‌ها است که نکات و موارد لازم و ضروری و مهم را بازگو می‌کند اما مهم عزم است که وجود ندارد و مردم هم در زمینه بروز تصادفات و تلفات ناشی از آن مقصر هستند

ارسال نظر: