مراسم دوازدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌ها؛

محمدیان: نتوانستیم کتاب‌های خوب را معرفی کنیم/ ۱۰ هزار ناشر فعال داریم اما کمتر از هزار کتابفروشی فعال

کدخبر: 2016186

رئیس نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما چقدر توانستیم کتاب‌های خوب را به مردم معرفی کنیم، در حالی که ما ده هزار ناشر داریم اما کمتر از هزار کتابفروشی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، حجت السلام محمدیان، رئیس نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها صبح امروز در مراسم دوازدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها گفت: توفیق با کتاب بودن آرزوی بسیاری از فرهیختگان است.

وی افزود: کتابداران عزیز توفیقی که خدا به شما عنایت کرده با کسانی همنشین هستید که خیلی از افراد آرزوی این همنشینی را دارند.

محمدیان تاکید کرد: می دانید برخی از انسان ها از اول تا آخر عمر با خاک به سر می برند، یک عده دیگر با حیوانات سر و کار دارند، اما شما با کتاب عمرتات را سپری می کنید، این توفیق با کتاب بودن به هر کسی نمی رسد.

وی گفت: یک معجزه، معجزه زنده ای است که در دست بشر است و آن کتاب است، کتاب معجزه پیامبر ما است، خداوند به قلم قسم خورده است، کتابداران این توفیق را دارند که منبع فیض خدا باشند.

محمدیان افزود: وقتی رسول خدا امیرالمومنان را به یمن فرستاد، به ایشان فرمود ای علی اگر یک نفر هم به دست تو راه را پیدا کند ارزشمند است، کسانی که به کتابخانه ها می آیند اگر راهشان را با کتاب پیدا کنند، بسیار ارزشمند است، شاید حقوق شما کم باشد، اما کار شما بسیار مرتبه بالایی دارد.

وی گفت: در بین جوانانی که به کتابخانه ها می آیند گوهرشناسی کنید، توفیق خدمت در کتابخانه توفیق بزرگی است و قدرش را بدانید.

محمدیان تصریح کرد: اینکه می گویند سطح مطالعه در کشور پایین است، احتیاج به واکاوی دارد، ما چقدر توانستیم کتاب های خوب را به مردم معرفی کنیم، ما ده هزار ناشر داریم اما کمتر از هزار کتابفروشی فعال داریم، یک درصد کوچکی از اعتبارات را برای تبلیغ کتاب اختصاص دهیم، باید جایی باشد که کتاب را به مردم معرفی کند.

وی گفت: کتاب های خوب نوشته می شود اما سیستمی که بتواند کتاب را در اختیار مردم قرار دهد، نداریم، تا مردم تشنه کتاب شوند، راه تبلیغات خیلی کم است.

محمدیان افزود: ما از اهل فرهنگ بخواهیم هدایا را به سمت اهدای کتاب ببرند، گاهی میلیونی به گلی پول داده می شود که یک هفته هم دوام ندارد، اگر توان هدیه نداریم، کتاب معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه دیدگاه ها درنهاد ها تغییر کند مستلزم زمان است اما می توانیم همین کارهای جزئی را انجام دهیم.

محمدیان خاطر نشان کرد: نهاد کتابخانه ها شبیه نهال است، ١٢ سال از تاییس این نهاد می گذرد و امیدواریم به یک شجره طیبه تبدیل شود، تا مردم زیرسایه آن بتوانند رشد کنند.

ارسال نظر: