سازمان مدیریت بحران و پژوهشگاه زلزله‌شناسی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

کدخبر: 2016274

براساس این تفاهم‌نامه پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در محورهای پیشگیری و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی تخصصی، مشارکت در لوایح و آیین‌نامه‌ها و همچنین برگزاری همایش‌های تخصصی با سازمان مدیریت بحران کشور همکاری می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و همین‌ طور محمدکاظم جعفری رئیس پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله تفاهمنامه‌ مابین سازمان مدیریت بحران کشور و پژوهشگاه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله امضا شد.

اسماعیل نجار گفت: مدیریت بحران امروز یک علم است و بدون این علم کارها به کندی پیش می‌رود و یا ناقص می‌ماند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: لذا باید از علم در مدیریت بحران و ظرفیت‌های لازم استفاده کرد تا در هنگام حوادث طبیعی که خبر نمی‌کند کاهش تلفات جانی و خسارت‌های مالی را داشته باشیم.

معاون وزیر کشور افزود: امروزه مهمترین حادثه کشور ما زلزله است که در صورت وقوع بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا امیدواریم با اقدامات علمی بتوانیم از گستردگی حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یکی از دستگاه‌هایی که به خوبی می‌تواند با مدیریت بحران همکاری داشته باشد و تا کنون نیز این همکاری بوده پژوهشگاه زلزله‌شناسی است.

سعیدی خاطر نشان کرد: در حوزه پیشگیری بر اساس این تفاهمنامه کارگروه‌های تخصصی تشکیل و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: در حوزه ایمن‌سازی مدارس نیز می‌توانیم بر اساس این تفاهمنامه مانورهایی برگزار کنیم.

وی از درس مدیریت بحران در مدارس کشور خبر داد و گفت: در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام شده است و درس مدیریت بحران جزو دروس اختیاری و یا عمومی در مدارس قرار می‌گیرد که البته در این زمینه نیز پژوهشگاه زلزله‌شناسی می‌تواند سرفصل‌هایی را عنوان کند.

در ادامه این جلسه، محمدکاظم جعفری رئیس پژوهشگاه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: قبل از امضا این تفاهمنامه همکاری‌های مابین سازمان مدیریت بحران و پژوهشگاه زلزله‌شناسی وجود داشته است و با امضا تفاهمنامه این همکاری‌های محکم‌تر می‌شود.

ارسال نظر: