جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

کاهش ۳ درصدی کشته‌های تصادفات/ وام خودرو مشکلی را در کشور حل نمی‌کند

کدخبر: 2016448

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال حدود ۴۵۰ انسان در تصادفات کمتر کشته شدند و کاهش ۳ درصدی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، سردار اسکندر مؤمنی در یازدهمین همایش سرا سری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در 5 سال اخیر سوانح و حوادث رانندگی در کشور کاهش‌یافته است و انشاء الله در سال 95 هم شاهد کاهش سوانح و حوادث رانندگی در کشور باشیم .

وی افزود: تعداد کشته‌های رانندگی از 28 هزار نفر به 16 هزار نفر رسیده است و این در حالی است که تعداد خودروها اکنون 13 میلیون است اما درگذشته تعداد خودروها کمتر از 7 میلیون بوده و این کاهش در صورتی وجود دارد که تعداد خودروها افزایش‌یافته است .

سردار مؤمنی گفت: در سال 95 در جهت ارتقای معیشت کارکنان و تجهیزات ناجا در سال آینده هم ان‌شاءالله شاهد تحولاتی خواهیم بود .

تعداد کشته‌های تصادفات 3 درصد کاهش‌یافته است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال حدود 450 انسان در تصادفات کمتر کشته شدند و کاهش 3 درصدی در این زمینه وجود دارد .

این مقام ارشد انتظامی بابیان اینکه چهار مؤلفه اصلی امسال راه، وسیله نقلیه و سیستم امداد و نجات بسیار مهم گفت: باید درزمینهٔ کاهش تصادفات در اقدامات ضروری تکیه داده شود و هماهنگی بین همه دستگاه‌ها صورت گیرد تا شاهد کاهش تصادفات باشیم .

وی ادامه داد: کشور ما ازنظر دانش انسانی بسیار قوی این و در بسیاری از زمینه‌ها جزء 10 کشور برتر دنیا هستیم بنابراین در حوزه دانش انسانی هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد .

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: چیزی که کیفیت را افزایش می‌دهد رقابت و نظارت در کنار حمایت است اما متأسفانه در کشور ما فقط به عامل حمایت توجه می‌شود .

وی ادامه داد: با توجه حق قوانین و مقررات توسط خودروسازان تغییر می‌کند افق روشنی وجود ندارد که شاهد افزایش کیفیت در این زمینه باشیم .

وام خودرو مشکلی را در کشور حل نمی‌کند

سردار مؤمنی بابیان اینکه دادن وام خودرو هیچ مشکلی را در کشور حل نمی‌کند، گفت: در سال‌های 89 و 90 که حدود یک‌میلیون و 700 ـ 800 هزار خودرو شماره‌گذاری شد بارها گفتند که بازار داخلی ممکن است اشباع شود و اگر خودروسازان دنبال افزایش ایمنی و کیفیت نروند امکان ندارد این روند تداوم یابد.

این مقام ارشد انتظامی اذعان داشت: دانش در جهت کیفیت‌بخشی و ارتقاء کیفیت خودرو در کشور وجود دارد اما ساختار نظامندی نیست و باید به دنبال ساختارمند کردن باشیم .

وی افزود: همین میزان کاهشی که در تصادفات رخ‌داده به دلیل انسانی بوده و مردم با پلیس راهور همراه و همچنین قوانین راهنمایی و رانندگی نیز تغییراتی کرده است .

سردار مؤمنی گفت: با ابطالی که درزمینهٔ افزایش جرائم راهنمایی و رانندگی از سوی دیوان عدالت اداری صورت گرفت: بعید می‌دانم اتفاقی در قوانین راهور صورت گیرد .

وی ادامه داد: از مجلس می‌خواهم اقدامات شایسته‌ای را در مسیر قوانین راهنمایی و رانندگی انجام دهند چراکه قوانین بعد از 40 سال ارسال 84 تغییراتی کرد و این قوانین با توجه به شرایط موجود نیاز به تغییرات دارد .

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از رئیس مجلس درخواست کرد تا هر چیزی که نیاز است به‌صورت قانون تصویب شود .

برای پلیس جریمه کردن هدف نیست

سردار مؤمنی بابیان اینکه برای پلیس جریمه کردن گفت: یکی از سخت‌ترین کارها برای پلیس راهور جریمه کردن است اما جریمه برای درآمدزایی خزانه نیست و هدف جان انسان‌های است که به‌وسیله جریمه نجات یابند و از تصادفات جلوگیری شود .

وی اذعان داشت ما می‌خواهیم هیچ انسانی کشته نشود و جریمه صرفاً برای بازدارندگی بوده و اعمال قانون در راستای جلوگیری از تخلفات و حوادث است .

وی تأکید کرد:‌ از رئیس مجلس می‌خواهم شخصاً در خصوص به‌روز کردن قوانین راهنمایی و رانندگی به تصویب قانون تکیه کند تا به آینده موکول نشود .

500 هزار نفر از همه دستگاه‌ها در اجرای طرح نوروزی فعال هستند

وی بابیان اینکه 500 هزار نفر از همه دستگاه‌ها در اجرای طرح نوروزی فعال هستند گفت: نوروز بیشترین میزان مسافرت‌ها را دارد و بر همین اساس باید کنترل صورت گیرد تا شاهد کمترین میزان حوادث و سوانح رانندگی باشیم .

سردار مؤمنی گفت: دستور سازمانی برای حضور گسترده و پیشگیرانه در سراسر جاده‌های کشور برای کاهش تصادفات وجود دارد که شامل برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، برخورد مناسب مأموران راهور با مردم و گشت‌های نامحسوس و محسوس به‌صورت گسترده‌ است .

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بسیار مهم است چراکه مردم از ما خواسته‌اند تا با رانندگان متخلف حادثه‌ساز برخوردهای صحیحی صورت گیرد .

وی بابیان اینکه برخورد مناسب با مردم برای راهور مهم است افزود: هرساله این روند بهبودیافته و رضایتمندی مردم درزمینهٔ برخورد مأموران پلیس راهور با آن‌ها افزایش می‌یابد .

سردار مؤمنی گفت: اعمال قانون و جریمه منافاتی درزمینهٔ برخورد مناسب با مردم ندارد بلکه اگر این دو توأم شود کار آیی و بازدهی به‌مراتب افزایش خواهد یافت .

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی حدود 30 فروند بالگرد و پرنده‌های فوق سبک در اختیار پلیس راهور قرار می‌گیرد تا شاهد کاهش تصادفات باشیم چراکه کاهش تلفات هرساله به دلیل افزایش خودروها دشوار و سخت‌تر می‌شود .

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و هوشیاری و آگاهی مردم نقش مهم و مؤثری دارند به‌ویژه رسانه ملی می‌تواند در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی اثرگذار باشد .

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز واژگونی خودروها زیاد است که دلیل آن خواب‌آلودگی می‌باشد .

سردار مؤمنی در پایان گفت: استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه رسانه ملی در ایام نورز برای اطلاع‌رسانی بسیار اثرگذار است و با تلاش و همت جدی و عزم جمعی امیدوارم شاهد کاهش سوانح و حوادث رانندگی در نوروز سال 95 باشیم .

ارسال نظر: