حضور مشعل در مراسم تشییع و دعوت سودانی‌ها به وحدت

کدخبر: 2016514

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از رهبران جنبش اسلامی سودان خواست، مرگ "حسن الترابی"، متفکر اسلامی این کشور را "فصلی برای وحدت" قرار دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که برای شرکت در مراسم تشییع و تدفین حسن الترابی، رئیس کنگره مردمی سودان و موسس اخوان المسلمین این کشور وارد خارطوم شده بود، در حالی که در مرگ الترابی اشک می‌ریخت، در مقابل هزاران تن از دوستداران و حامیان الترابی در زادگاهش در خارطوم گفت: دردی که اکنون در دل دارم تاکنون احساس نکرده بودم. امت اسلامی خردمند بزرگی که هدف را می‌شناخت و موانع وی را از حرکت متوقف نمی‌کرد، از دست داد.

مشعل افزود: الترابی اخبار تحولات فلسطین را دنبال و در راستای متحد کردن آن تلاش می‌کرد.

مشعل در ادامه از رهبران جنبش اسلامی سودان که با هم دچار اختلاف شده‌اند، خواست با یکدیگر متحد شوند.

وی خطاب به این رهبران گفت: مرگ الترابی را فصلی برای وحدت قرار دهید و از شما خواهش می‌کنم اجازه ندهید اختلافات سیاسی، فضایل بزرگ را از یاد شما ببرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس عصر روز یکشنبه برای شرکت در مراسم خاکسپاری الترابی وارد خارطوم، پایتخت سودان شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی هزاران نفر از مشعل که به منزل الترابی رفته بود، با سردادن فریادهای الله اکبر استقبال کردند.

هنوز مدت سفر مشعل به سودان و اینکه آیا وی در این سفر دیدارهای رسمی با مسئولان سودانی خواهد داشت یا نه، مشخص نشده است.

الترابی عصر روز شنبه در بیمارستانی در خارطوم درگذشت.

الترابی در سال 1932 در کسلا به دنیا آمد و در سال 1957 لیسانس خود در رشته حقوق را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد و در سال 1964 موفق شد مدرک دکترای خود را از دانشگاه سوربن فرانسه اخذ کند.

وی بعدها به گروه اخوان المسلمین پیوست و در سال 1969 یکی از رهبران آن شد اما بعد از این گروه جدا شد. او دوست اسامه بن لادن و مخالف سرسخت عمر البشیر، رئیس جمهور سودان بود.

حسن الترابی فعالیت‌های سیاسی متعددی داشت که مهمترین آنها میزبانی از اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده و مشارکت در کودتای نظامی علیه عمر البشیر و تاسیس گروه اخوان المسلمین سودان بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: