ناصری در اختتامیه پانزدهمین جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور:

کتاب‌هایی که برگزیده و یا تقدیر می‌شوند نباید از مرام شهدا دور باشند

کدخبر: 2016560

دبیر پانزدهمین جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور گفت: مضمون کتاب‌ها از نظر داوران بسیار مهم بوده است، اعضای شورا مرام‌نامه ای دارند و آن اینکه کتاب‌هایی که برگزیده و یا تقدیر می‌شوند از مرام شهدا دور نباشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، محمد ناصری، دبیر پانزدهمین جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور در اختتامیه این مراسم گفت: فرج الله سلحشور یار قدیمی امیرحسین فردی بود و هر دو به قصه علاقه داشتند، بعد از رحلت مرحوم فردی به دفتر سلحشور می رفتم و دغدغه ایشان قصه های قرآنی بود.

وی افزود: جلسه امشب ما بیشتر سینمایی شد، روال ما در این جشنواره بر این بوده است که کتاب ها را جمع آوری کنیم، و بعد داوری شود.

ناصری گفت: خوشحالیم که حلقه نویسندگان مسجد جوادالائمه خودشان داوری کار ها را دنبال می کنند؛ در شاخه رمان، آقایان نادری و دهقان کار داوری را انجام دادند، که هر کدام در حوزه خودشان بسیار کاربلد هستند.

دبیر پانزدهمین کتاب سال شهید حبیب غنی پور بیان داشت: داوران غنی پور با همه گرایش هایی که دارند حواس شان باشد که اینجا مسجد است و باید یاد شهدا حفظ شود، مسجد جواد الائمه همیشه از افراط و تفریط به دور بوده است.

وی گفت: بالاخره جشنواره ما جشنواره داستان است، شرط لازم کتاب خوب است، حرفی که همیشه استاد فردی می زدند، مضمون کتاب ها از نظر داوران بسیار مهم بوده است، اعضای شورا مرام‌نامه ای دارند، این است که کتاب هایی که برگزیده و یا تقدیر می شوند از مرام شهدا دور نباشد.

ناصری ادامه داد: ما به مضمون و محتوی کتاب توجه می کنیم و به نام نویسنده توجهی نداریم، زیرا مضمون و محتوی مهم است.

وی گفت: حال ادبیات داستانی خوب نیست و آرزو می کنیم حال و روزگار ادبیات داستانی خوب شود.

ارسال نظر: