برگزاری نشست شورای همکاری خلیج‌فارس با موضوع ایران

کدخبر: 2016613

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، روز چهارشنبه در صد وسی و هشتمین نشست وزارتی خود موضوع به اصطلاح مداخله‌های ایران در منطقه را در دستور کار قرار خواهند داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، فردا- چهارشنبه- صد وسی و هشتمین نشست وزارتی خود را در دبیرخانه این شورا در ریاض به ریاست «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی برگزار می‌کنند.

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به روزنامه «الشرق الاوسط» گفت: نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، چهارشنبه در ریاض برگزار می‌شود و در جریان آن پرونده‌های حساس مربوط به حفاظت از امنیت ملی عربی، مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.

این منبع خاطرنشان کرد: فهرستی جامع از به اصطلاح «مداخله‌های ایران در امور کشورهای عربی و مشارکت حزب‌الله با ایران در ارتکاب اقدامات تروریستی در منطقه» آماده خواهد شد و این فهرست در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای مطرح خواهد شد.»

وی مدعی شد: موضوع مداخله ایران «جدی» است و باید «به صورت جدی تدابیری فوری برای پایان دادن به نفوذ تروریسم ایرانی اتخاذ شود.»

طبق این گزارش، 6 کشور عضور شورای همکاری خلیج فارس، روز چهارشنبه حزب‌الله را که با اشغالگری رژیم اسرائیل و تروریست‌ها در سوریه مبارزه می‌کند، در فهرست به اصطلاح حامیان تروریسم درج کردند.

ارسال نظر: