با تصویب نمایندگان صورت گرفت؛

معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی

کدخبر: 2016654

نمایندگان ملت افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی را از پرداخت هزینه دادرسی معاف کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 18اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، با 130 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن علنی با معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی موافقت کردند .

به گزارش خانه ملت، محمدعلی اسفنانی در جریان قرائت گزارش یک شوری کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو گزارش شماره 789/ک ق مورخ 17/1/1393 این کمیسیون در خصوص طرح الحاق یک تبصره به ماده 505 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) که در جلسه مورخ 16/12/1394 کمیسیون مطرح و با اصلاحاتی با تصویب رسید .

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامی است که می تواند در برقراری عدالت در محاکم قضایی به این افراد کم بضاعت کمک کند .

متن ماده واحده به عنوان تبصره به ماده 505 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب 21/1/1379 اضافه می شود :

تبصره - افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی کشور با ارائه کارت مددجویی و تأییدیه رسمی مراجع مزبور از پرداخت هزینه دادرسی معاف می باشند.

ارسال نظر: