سخنگوی شرکت رویال داچ شل:

"شل" بدهی میلیاردی خود را به ایران پرداخت کرد

کدخبر: 2016655

یکی از شرکت‌های نفت و گاز بزرگ جهان، بدهی خود را به طور کامل به یورو به ایران پرداخت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پس از لغو تحریم‌های ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی (دو ماه پیش)، شرکت نفت و گاز "رویال داچ شل" بدهی 1.77 میلیارد یورویی خود را به شرکت ملی نفت ایران پرداخت کرد. این بدهیِ قابل توجه به دلیل نفتی بود که ایران به شرکت رویال داچ شل فروخته بود؛ اما پس از اعمال تحریم های غرب، این شرکت نتوانست بدهی خود را با ایران تسویه کند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: به دنبال امضای توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران، این شرکت هلندی-انگلیسی مذاکرات با تهران را از سر گرفت. گفته می شود این بدهی در سه هفته گذشته به یورو به ایران پرداخت شده است؛ زیرا انتقال پول به دلار به ایران همچنان امکان پذیر نیست.

سخنگوی شرکت رویال داچ شل گفت: به دنبال لغو تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، اکنون بدهی خود را به شرکت ملی نفت ایران پرداخت کرده ایم. ما همچنان به همکاری با ایران علاقه مندیم و می خواهیم بدانیم برای توسعه قابلیت های ایران در بخش انرژی چه نقشی می توانیم ایفا کنیم.

تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران، صادرات نفت این کشور را از 2.5 میلیون بشکه در روز پیش از سال 2012 به 1.1 میلیون بشکه کاهش داد. ایران بزرگترین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد و چهارمین کشور بزرگ در زمینه منابع نفتی محسوب می شود.

ارسال نظر: