دانشور: اعمال محدودیت در برگزاری آیین‌های باستانی مشکل‌ساز شده/ سرخو: وزارت بهداشت به بیماران سوختگی توجه ویژه کند

کدخبر: 2016700

فاطمه دانشور عضور شورای شهر تهران در راستای افزایش نشاط مردم گفت: به دلیل اعمال محدودیت شاهد حوادث چهارشنبه سوری هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » فاطمه دانشور عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص رخدادهای ناشی از مراسم چهارشنبه سوری گفت: به دلیل اعمال محدودیت در برگزاری آیین‌های ایرانی از جمله چهارشنبه سوری و نوروز شاهد هستیم که رفتارهایی در جامعه صورت می‌گیرد که غیر قابل پذیرش است .

وی از شهرداری تهران خواست تا در راستای بازگشت نشاط به مردم با داشتن زیرساخت‌های لازم ا ز جمله پارک آب و آتش شرایط را برای برگزاری آیین چهارشنبه سوری فراهم کند .

همچنین محسن سرخو عضو کمسیون عمران نیز با انتقاد از اینکه وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی می‌بایست به وظایف خود در خصوص بیماران سوانح و سوختگی تلاش بیشتری کند گفت: زمانی که وزیر بهداشت به شورای شهر آمده بود اعلام شد که وضعیت مراکز سوختگی شهر تهران در شرایط مطلوبی نیست و فردی که به دلیل سوختگی به این مراکز مراجعه می‌کند به دلیل شرایط موجود درد خود را فراموش می‌کند .

وی با بیان اینکه باید به طرفداران و پزشکان فعال در این مراکز پاداش داده شود گفت: وزارت بهداشت با اجرای طرح سلامت هزینه زیادی را به دولت تحمیل کرده بهتر است که به موضوع سوختگی و بیماران آن نیز توجه ویژه کند .

وی همچنین از دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده مفسد اقتصادی بابک زنجانی تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد تا تمامی دست‌های ناپاک مفسدان اقتصادی قطع شود .

همچنین در این جلسه غلامرضا انصاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه امروز باید برای تخلیه هیجانات جوانان کاری صورت داد گفت: باید تلاش شود تا نشاط اجتماعی که در جامعه مقفول مانده است مورد توجه قرار گیرد .

وی ادامه داد: در بخش آسیب‌های اجتماعی هزار و یک مشکل وجود دادر که بخش‌های اجتماعی وزارت کشور با حساسیت خاص آن را پیگیری کند .

ارسال نظر: