حیدر العبادی خواستار مبارزه واقعی با فساد در عراق شد

کدخبر: 2016706

نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر لزوم "انقلاب واقعی" علیه فساد در این کشور گفت: ما موفق خواهیم شد فاسدان را در عراق از بین ببریم و نباید از آن‌ها بترسیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در نشست شورای عالی مبارزه با فساد گفت: نقش شورای عالی طی این دوره برای تحت پیگرد قرار دادن فاسدان مهم بوده است و ما از این شورا حمایت کامل به عمل خواهیم آورد. عاملان فساد باید به دلیل وجود طرفی که او را تحت پیگرد قرار خواهد داد احساس ترس و نگرانی کند.

وی افزود: ما موفق خواهیم شد فاسدان را در عراق از بین ببریم و نباید از آن‌ها بترسیم. بلکه باید ابتدا از سرکرده فاسدان در کشور در هر پست یا حزبی شروع کنیم و انقلاب واقعی را علیه فساد به راه بیندازیم و پرونده‌های بزرگ فساد را باز کنیم.

العبادی خواهان کشف اموال فاسدان و تحت پیگرد قرار دادن آن‌ها شد و بر اهمیت حرکت در مسیر این اقدامات برای بازسازی حکومت براساس اصول درست تأکید کرد.

وی بر اهمیت همکاری میان قوه‌های مجریه، قضائیه و مقننه برای از بین بردن فساد تأکید کرد و گفت: مسئله مهم این است که سرکرده‌های فساد پشت میله‌های زندان قرار بگیرند. فساد نباید به دستگاه‌های نظارتی برسد و باید با دستی قوی فساد را از بین برد.

العبادی گفت:‌ برخی می‌خواهند همه چیز در عراق ازهم فروبپاشد تا بار دیگر قانون جنگل برقرار شود. ما در مأموریت خود پیروز خواهیم شد و باید بر قانون و اجرای آن بدون داشتن ترس از کسی متمرکز شویم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: