هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال

دایی به پرسپولیس رسید؛ استقلال به دنبال تثبیت صدرنشینی

کدخبر: 2017030

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال طی امروز و فردا با برگزاری ۸ دیدار برگزار می‌شود و پس از آن تیم‌ها با استفاده از تعطیلات عید، خود را برای ۷ هفته پایانی آماده می‌کنند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین » - آخرین دیدارهای لیگ برتر فوتبال در سال 94 طی امروز و فردا برگزار می‌شود تا پرونده رقابت‌های لیگ پانزدهم در سال جاری بسته شده و تیم‌ها با استفاده از تعطیلات عید نوروز، خود را برای ماراتن نفس‌گیر پایان فصل آماده کنند.

پنجشنبه 20 اسفند سیاه‌جامگان مشهد - سپاهان اصفهان(ساعت 15:30) شکست هفته گذشته شاگردان فرهاد کاظمی برابر استقلال خوزستان حواشی زیادی بدنبال داشت. کاظمی که حتی گفته می‌شد ممکن است از مربیگری این تیم مشهدی کنار برود به قدری از نمایش شاگردانش ناراحت بود که به همراه این تیم به مشهد برنگشت. او حالا باید تیمش را برای رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی آماده کند. سپاهانی که پس از فراز و نشیب‌های فراوان در طول فصل هنوز نتوانسته به شرایط خوبی برسد و حتی خطر سقوط هم به نوعی آنها را تهدید می‌کند. شاگردان استیماچ اگر چه در دیدار هفته قبل برابر صبا خیلی زود با دو گل پیش افتادند و به نظر می‌رسید برد راحتی را کسب می‌کنند اما در نهایت نتوانستند برتری خود را حفظ کرده و به تساوی 2 - 2 رسیدند. پیروزی در این مسابقه برای سیاه‌جامگان می‌تواند آنها را تا حدی از انتهای جدول جدا کند اما 3 امتیاز این دیدار حداکثر یک پله صعود برای زردپوشان رده یازدهمی بدنبال خواهد داشت. رضا شربتی از سیاه جامگان تنها محروم این دیدار است.

نفت تهران - گسترش فولاد تبریز(ساعت 16) دو تیمی که در جدول همسایه هستند هفته گذشته حواشی متفاوتی را تجربه کردند. نفت تهران پس از درگذشت ناگهانی اکبر دارستانی، مربی بدنساز این تیم به سوگ نشست و پس از این اتفاق باز هم مصاحبه‌های کادر فنی و بازیکنان در مورد مشکلات مالی باشگاه و بی‌پولی حاشیه ساز شد. آنها هفته گذشته نیز با یک گل به ذوب‌آهن باختند تا دوباره از رویای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فاصله بگیرند. گسترش فولاد نیز روز شنبه در زمین خود به یک برد کم دردسر برابر استقلال اهواز دست یافت اما 4 گلی که آنها به مهمان قعر جدولی زدند برایشان دردسرساز شد و ارسال گزارش آن برای کمیته صیانت از سلامت لیگ می‌تواند پرونده جدیدی برای فوتبال پرحاشیه ایران باشد. نفت 32 و گسترش 31 امتیازی در بهترین حالت می‌توانند سال 94 را با رتبه پنجمی به پایان برسانند. گسترش فولاد در غیاب محمد نصرتی محروم به مصاف حریف خود می‌رود.

ملوان بندرانزلی - استقلال خوزستان(ساعت 16) با کنار رفتن حمید استیلی نیز وضعیت قوی سفید انزلی بهتر نشد و آنها در دو هفته گذشته رنگ برد را ندیدند. وضعیت بحرانی ملوان کم کم آنها را به منطقه سقوط نزدیک کرده و اگر زودتر فکری برای نیمکت بدون مربی این تیم نشود شاید فصل بعد را در لیگ یک سپری کنند. ملوانی‌ها که قرار بود خیلی زود پس از رفتن استیلی یک مربی بومی را جانشین او کنند هنوز با هیچ گزینه‌ای به توافق نرسیده‌اند اما گفته می‌شود احتمالا محمد احمدزاده هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت و شاید او امروز مجددا هدایت انزلی‌چی‌ها را برعهده داشته باشد. از شانس بد ملوانی‌ها، حریف امروز این تیم استقلال خوزستان شگفتی‌ساز است که پس از گذشت 22 هفته از رقابت‌های این فصل هنوز هم جزو مدعیان قهرمانی است و دست از سر استقلال مظلومی برنمی‌دارد. شاگردان ویسی با کسب 3 امتیاز در انزلی می‌توانند امیدوار به صدرنشینی در سال 94 باشند به شرطی که پدیده بتواند از تیم مظلومی امتیاز بگیرد.

تراکتورسازی تبریز - فولاد خوزستان(ساعت 16) امیر قلعه‌نویی برای دیدار عصر امروز شاید چندان هم از محرومیت تماشاگران تیمش ناراضی نباشد چرا که از زمان بازگشتش به تبریز و جانشینی تونی اولیویرا، هنوز نتوانسته روابطش را با هواداران پرشور تیمش به سطح خوبی برساند. او که در نیم فصل تیمش را تقویت کرده و بسیار پرمهره‌تر شده حالا رده‌های بالای جدول را هدف گرفته و حتی نیم نگاهی هم به قهرمانی دارد که البته با توجه به شرایط جدول، کار بسیار سختی به نظر می‌رسد. او پس از کسب یک امتیاز از پرسپولیس در تهران، حالا بدنبال یک برد خانگی است تا شرایط تیمش را در جدول بهبود بخشیده و تیمش را برای دیدار حساس روز سه‌شنبه در لیگ قهرمانان در زمین باختاکور ازبکستان آماده کند. تراکتورسازی در این مسابقه شجاع خلیل زاده، آگوستو سزار و سینا عشوری را بدلیل محرومیت در اختیار ندارد. فولاد خوزستان نیز بالاخره جواب اعتمادش به اسکوچیچ را گرفت و این تیم پس از شروعی فاجعه‌بار، در نیم فصل دوم احیا شد و حالا کم‌کم خود را از پایین جدول جدا می‌کند. رویارویی بختیار رحمانی و سروش رفیعی (که دوران خدمت سربازی را در تراکتورسازی می‌گذرانند) با همبازیان سابق خود در فولاد می‌تواند یکی دیگر از جذابیت‌های این دیدار باشد. ماتیاس دکونفیاس و امیرحسین فشنگچی محرومان تیم خوزستانی در این مسابقه هستند.

ذوب‌آهن اصفهان - سایپا(ساعت 17:30) جدال دو تیم بالای جدولی و البته تاکتیکی. هر دو تیم و بخصوص ذوب‌آهن با ارائه فوتبال تاکتیکی و مدرن، جایگاه مناسبی در جدول دارند و جزو مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند. ذوبی‌ها هفته گذشته در تهران سه امتیاز ارزشمند از نفت گرفتند و به رده سوم برگشتند. شاگردان گل‌محمدی اگر نیم فصل دوم را بهتر شروع کرده و عملکردی همانند نیم فصل نخست داشتند شاید اکنون با فاصله‌ای خوب نسبت به رقبا در صدر جدول بودند. سایپا هم با جدایی جواد نکونام و آمدن آندرانیک تیموریان هنوز نتوانسته خود را به جمع مدعیان قهرمانی نزدیک‌تر کند. آنها هفته قبل مغلوب فولاد شدند و کسب 3 امتیاز این مسابقه می‌تواند پایانی خوش برای این تیم در سال 94 باشد. البته برد سایپا پرسپولیسی‌ها را نیز خوشحال خواهد کرد چرا که آنها این فرصت را خواهند داشت که دوباره به رده سوم جدول برگردند. هادی محمدی از ذوب‌آهن و روزبه شاه‌علی‌دوست از سایپا محرومان این مسابقه هستند.

استقلال - پدیده خراسان(ساعت 17:30) آبی‌ها امیدوارند آخرین دیدار خانگی آنها در ورزشگاه آزادی در سال 94 با عیدی صدرنشینی برای هواداران همراه باشد. شاگردان مظلومی در این دیدار بدون مصدوم و محروم و با تمام قوا به میدان می‌روند تا 3 امتیاز دیگر را به حساب خود واریز کرده و یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شوند. البته در سوی مقابل پدیده از بابت سقوط نگرانی چندانی ندارد و این موضوع می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود چرا که شاگردان رضا مهاجری که 5 دیدار بدون شکست را پشت سرگذاشته‌اند بدون دغدغه و استرس در ورزشگاه آزادی به میدان می‌روند. 3 دیدار قبلی دو تیم در تاریخ لیگ برتر برنده نداشته و این آمار منفی برای استقلال می‌تواند نگران کننده باشد. پدیده در دو دیدار این فصل برابر پرسپولیس هم به تساوی رسیده اگر در این دیدار هم بازنده نباشد، رکورد خوبی را برابر سرخابی‌های پایتخت به ثبت می‌رساند.

جمعه 21 اسفند صبای قم - پرسپولیس(ساعت 16) برانکو از همان ابتدای فصل و حتی زمانیکه تیمش در انتهای جدول حضور داشت، از قهرمانی قرمزها صحبت می‌کرد. آنها حالا به بالای جدول نزدیک شده‌اند اما فاصله 6 امتیازی با استقلال صدرنشین، کار این تیم را برای رسیدن به این آرزوی 9 ساله دشوار کرده است. آنها هفته گذشته با توقف برابر تراکتورسازی، رتبه سوم را از دست دادند اما در قم نیاز مبرمی به 3 امتیاز دارند تا همچنان به قهرمانی امیدوار بمانند. برانکو برای این دیدار محسن بنگر و رامین رضائیان را بدلیل محرومیت در اختیار ندارد و کمال کامیابی‌نیا و رضا خالقی‌فر نیز مصدومند و احتمالا به این دیدار نمی‌رسند. علی دایی که تیمش را به خوبی برای به نزدیکی مدعیان رسانده بود در چند هفته گذشته سیر نزولی داشته و تا رتبه نهم جدول سقوط کرده است. شکست برابر مربی سابقش در تیم ملی می‌تواند امیدهای او برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را تا حد زیادی از بین ببرد.

استقلال اهواز - راه‌آهن(ساعت 16:30) آخرین دیدار لیگ پانزدهم در سال جاری را دو تیم قعر جدولی برگزار می‌کنند. تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول در اهواز جدالی سخت و نفسگیر برای بقا خواهند داشت. کسب برد در این دیدار 6 امتیازی برای میزبان از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که تنها 9 امتیاز در طول فصل جمع‌آوری کرده‌اند و شکست و حتی تساوی هم نمی‌تواند آنها را به آینده امیدوار کند و حتی پیش از این دیدار هم امید اول سقوط به دسته یک هستند. راه‌آهن هفته گذشته با توپالیدیس، سرمربی جدید خود نمایش نسبتا خوبی برابر استقلال داشت اما اشتباه محسن فروزان در نهایت شکست این تیم را رقم زد. کسب 3 امتیاز این دیدار و شروع تعطیلات فرصت خوبی را برای این مربی یونانی فراهم می‌کند تا تیمش را برای بقا در لیگ برتر آماده کند.

ارسال نظر: