نشست آتی اوپک بهای نفت را افزایش داد

کدخبر: 2017065

نشست آتی اوپک و روسیه در ماه جاری موجب افزایش جزئی بهای نفت در اواسط امروز شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ بهای طلای سیاه پس از کاهش موقتی در اوایل امروز (چهارشنبه 19 اسفند)، در معاملات اواسط روز با روند افزایشی مواجه شد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه برای اولین بار پس از دسامبر 2015 به بیش از 40 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت با 62 سنت افزایش 40 دلار و 27 سنت داد و ستد شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) بدون تغییر ماند و 36 دلار و 46 سنت معامله شد. ارزش هر بشکه نفت پایه آمریکا نسبت به ماه گذشته (فوریه) 40 درصد افزایش داشته است.

توقف فعالیت برخی از دکل‌های حفاری نفت «شیل» آمریکا و کاهش تولید آن‌ها از مهم‌ترین دلایل افزایش بهای نفت است. همچنین کاهش عرضه نفت و امیدواری نسبت به بهبود بازار اشتغال در آمریکا نیز در افزایش جهانی بهای نفت تأثیرگذار است. بهبود نسبی در بازار بورس می‌تواند در روزهای آینده در افزایش بیشتر بهای نفت دخیل باشد.

از سوی دیگر، نشست روز 20 مارس (1 فروردین) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه، برای ثابت نگه‌داشتن حجم تولید نفت در ماه ژانویه و همسو کردن ایران با این توافق از دیگر علل افزایش بهای طلای سیاه در روزهای اخیر است.

ارسال نظر: