آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی:

مجلس آینده بهتر از مجلس فعلی خواهد بود/ مردم نشان دادند که مجلس معتدلی می‌خواهند

کدخبر: 2017114

آیت‌الله مکارم شیرازی

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله مکارم شیرازی امشب در دیدار حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی نمایندگان منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با برخی از بزرگان که صحبت می‌کردم گفتم که مجلس آینده بهتر از مجلس فعلی خواهد بود و افرادی با کارایی، اعتدال و انسجام بیشتر حضور دارند.

وی بیان کرد: مردم به وظیفه خود عمل کردند و مجلس خوبی شکل گرفته است؛ اصلاح طلب‌ها نیز از معتدل‌هایشان انتخاب شدند و مردم نشان دادند که مجلس معتدلی می‌خواهند و این یک عطیه الهی است که انتخابات بدون هیچ عارضه‌ای با شرکت خوب مردم برگزار شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه زبان مخالفان از نظر برگزاری انتخابات بسته شده است و هیچگونه نمی‌توانند انتخابات را زیرسئوال ببرند اظهار کرد: شکرانه لطف پروردگار این است که نمایندگان دست به دست هم بدهند؛ معتقدم اختلافات فکری که بین اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراها وجود دارد در مسائل کلی اعم از حفظ نظام، حفظ مملکت و حل مشکلات اقتصادی مشکلات جوانان وجود ندارد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره تکفیری‌ها که با حضور سران مذهبی از کشورهای مختلف برگزار شد، اظهار کرد: در آنجا نیز اختلاف نظر در اصول نیست و در برخی جزئیات اختلاف وجود دارد؛ از این کنگره استقبال خوبی صورت گرفت و پرچم مبارزه با تکفیر در کشور ما برافراشته شده است و الازهر در این مسیر بعد از ما شروع کرد و بین ما شیخ الازهر نیز در این خصوص نامه‌هایی رد و بدل شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسائلی که باید از سوی مجلس مورد توجه قرار گیرد تأکید کرد: ما از دولت سابق وارث میراث خوبی نیستیم و باید به مسائل اقتصادی از سوی مجلس توجه جدی شود.

وی با اشاره به مسئله پرداخت یارانه‌ها تصریح کرد: به چه دلیل 70 میلیون نفر رقمی عظیم هرماه یارانه دریافت می‌کنند و باید به این مسئله ورود کرد؛ یک‌سوم مردم شاید نیازمند به این یارانه داشته باشند و دوسوم نیازی ندارند. یارانه‌ها دست و پای دولت را بسته است و اگر بودجه دوسوم در اختیار دولت قرار گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حل مشکل یارانه‌ها به یک عزم جدی نیاز دارد و باید جراحی‌های مورد نیاز انجام شود خاطرنشان کرد: اگر جر و بحث‌های سیاسی شروع بشود مسائل اقتصادی و دیگر مشکلات به حاشیه می‌رود و این مسئله درست نیست و دشمن نیز به دنبال همین مسئله است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی از سوی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نمایندگان قم تلاش و فعالیت در خصوص مسائل و برنامه‌های فرهنگی بیشتری انتظار می‌رود و باید در کنار مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی را نیز مطرح کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات کشور در خصوص فضاهای مجازی، طلاق و... اضافه کرد: مسائل فرهنگی در مسائل اقتصادی نیز رابطه دارد و کسی که از نظر فرهنگی و دینی قوی باشد مرتکب گناه نمی‌شود و مسبب بروز نابسامانی و فساد اداری نمی‌شود.

وی تلاش دشمنان خارجی برای ضربه زدن به ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید عزم خود را جزم کنیم و در برابر آنها متحد باشیم؛ شورای همکاری خلیج فارس مضحکانه تصویب می‌کنند که حزب‌الله لبنان جزو تروریست‌ها است؛ این اقدام با تحریک آمریکا و اسرائیل صورت گرفته است، به خاطر این مشکلات هم باید اتحاد و انسجام داشته باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: ما متکی به لطف خداوند هستیم و در سایه انقلاب ایران امروز با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها از هر زمانی قدرتمندتر است و به قطبی در منطقه و یکی از قطب‌ها در دنیا تبدیل شده است و باید این قدرت را حفظ کنیم و همه اینها در سایه اسلام و انقلاب اسلامی محقق شده و باید از آن پاسداری کنیم.

وی افزود: شهر قم دارای مشکلات خاص خود است و باید نمایندگان به حل مشکلات این شهر اهتمام داشته باشند؛ ان‌شالله نمایندگان قم دست به دست هم داده و هم قم را ساخته و هم کمک به ساختن کشور کنید.

ارسال نظر: