امیرآبادی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی:

دولت به حل مشکلات کشور بپردازد

کدخبر: 2017131

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در شرایط کنونی مهم این است که دولت به حل مشکلات کشور بپردازد و حل مشکلاتی نظیر معیشت، تورم، رکود، اشتغال جوانان تحصیل کرده و... از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین مسائل اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق باید مورد توجه قرار گرفته و فکری اساسی اندیشیده شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احمد امیرآبادی فراهانی امشب در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات حماسه بزرگی خلق کردند اظهار کرد: با رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید مردم به وظیفه خود به خوبی عمل کردند و وظیفه ما با حضور گسترده مردم بسیار سنگین شد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان 221 کرسی مشخص شده و 69 کرسی باقی مانده است اظهار کرد: 104 کرسی متعلق به نمایندگان اصولگرا، 97 کرسی متعلق به اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و بقیه کرسی‌ها به نمایندگان مستقل اختصاص دارد که بیشتر آنها با اصولگراها همسو هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از 69 کرسی باقیمانده، در 9 حوزه رقابت بین اصولگرا و اصولگرا، در 10 حوزه رقابت بین اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلب و در 50 حوزه رقابت بین اصولگرایان با اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس نقش بسیار مهمی در تعیین هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها دارد و امیدواریم که خیر و برکت برای نظام رقم بخورد بیان کرد: تفکر سیاسی در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هم هرکدام تفکری برای اداره کشور دارند.

امیرآبادی تأکید کرد: در شرایط کنونی مهم این است که دولت به حل مشکلات کشور بپردازد و حل مشکلاتی نظیر معیشت، تورم، رکود، اشتغال جوانان تحصیل کرده و... از اهمیت زیادی برخوردار است. مسائل اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق باید مورد توجه قرار گرفته و فکری اساسی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه از 220 هزار میلیارد تومان بودجه 180 هزار میلیارد تومان برای اداره دولت هزینه می‌شود گفت:‌ 20 هزار میلیارد تومان از واگذاری‌ها و فروش املاک دولت است و 20 هزار میلیارد تومان دیگر در صورت امکان از طریق مالیات و نفت محقق می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی 19 دلار برای استخراج هر بشکه هزینه می‌کنیم و با فروش هر بشکه 25 دلار امکان رقم خوردن اتفاق بزرگی در کشور وجود ندارد و اگر درآمدها تحقق پیدا کند به عمران و آبادانی می‌توانیم برسیم.

وی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی و ایرانیان مقیم خارج و سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم و همه اینها می‌طلبد در کشور امنیت و آرامش داشته باشیم.

امیرآبادی گفت: باید دعواها را کنار بگذاریم و در مجلس دهم تلاش خواهیم کرد که مجلس دچار افراط و تفریط نشود و مجلس در قانون‌گذاری و نظارت باید به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر جایی دولت در مسیر حل مشکلات مردم اقدام کند باید با همه توان از دولت حمایت کنیم افزود: اگر دیدیم که دست‌اندازی به بیت‌المال و پایمال شدن ارزش‌های انقلاب و دین صورت گرفت باید جلوی آنها ایستادگی کنیم.

منتخب اول مردم قم در مجلس دهم گفت: در چهار سال آینده نیز هر از گاهی خدمت شما می‌رسیم و از نصایح شما استفاده می‌کنیم قطعا مطالبی که می‌فرمایید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در خصوص بانکداری اسلامی تأکیدات بسیاری داشتید؛ قبل از انتخابات وقتی که ساختار شورای پول و اعتبار تصویب می‌شد پیشنهاد کردم که یک مجتهد از طرف شورای عالی حوزه با حق رای عضو شورای پول و اعتبار شود و بتواند در خصوص بانکداری اسلامی، نرخ سود و... نقطه نظرات را مطرح کرده و از آن دفاع کند و این مسئله تصویب شد و هفته آینده در صحن مطرح می‌شود و این موضوع قطعا در صحن هم تصویب می‌شود.

ارسال نظر: