حسین مرعشی:

عدم حضور سیدحسن خمینی در انتخابات باعث شد لیست امید در تهران رای بیاورد

کدخبر: 2017474

سخنگوی حزب کارگزاران تاکید کرد: عدم حضور سیدحسن خمینی در انتخابات، مظلومیت جبهه اصلاحات، وحدت و هماهنگی این جبهه و حمایت شخصیت‌های بزرگ از لیست امید باعث شد که این لیست در تهران رای بیاورد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسین مرعشی در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف امید در انتخابات مجلس در محل کتابخانه ملی با اشاره به اینکه همه تصمیمات مهم مجلس دهم باید در فراکسیون امید رقم بخورد، اظهار کرد: مردم منتظرند تا منتخبان آنها با وحدت، صمیمیت و تلاش وارد میدان شده و به دولت برای عبور از بحران‌ها کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: ‌از 208 نماینده‌ای که در مرحله اول انتخاب شدند ائتلاف امید 124 کرسی، اصولگرایان 71 کرسی و مستقل‌ها هم 21 کرسی بدست آوردند و اکنون برای 69 کرسی رقابت وجود دارد و ما برای 65 کرسی نامزد مطرح داریم و ارزیابی ما این است که 45 کرسی دیگر نصیب ائتلاف امید شود.

این عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در ادامه با تشریح روند فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات اخیر اظهار کرد: از حدود 2 سال قبل موضوع شکل گیری ائتلاف عمومی برای ادامه پیروزی‌های سال 92 مطرح شد. ابتدا در بین اصلاحات گروه‌های متعدد اصلاح طلب و شخصیت‌های مختلف این جبهه این مساله را پیگیری کردند و در نهایت با پیشنهاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به آقای خاتمی و با راهنمایی وی و مساعدت دکتر عارف، شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با حضور همه احزاب اصلاح طلب، شخصیت‌های اصلاح‌طلب، نمایندگان ادوار و مدیران باسابقه کشور شکل گرفت.

این فعال سیاسی افزود: پس از رد صلاحیت برخی اصلاح طلبان و بر اساس تجربه و زمان محدود در سال 92 تصمیم قاطع برای ادامه حضور در انتخابات بود. هر چند خیلی زود برای ما محرز شد که در مراحل بعدی تایید صلاحیت‌ها اتفاق خاصی نمی افتد؛ بنابراین ما با فراخوانی دنبال شناخت سایر شخصیت‌ها رفتیم.

مرعشی در ادامه با اشاره به اینکه پس از فراخوان در تهران بزرگ حدود 120 نفر برای حضور در لیست امید اعلام آمادگی کردند افزود: فرم‌های ارزیابی این افراد تکمیل شد و ما در جلسات خود در نهایت به 35 نفر رسیدیم. در گام بعدی ما با حزب اعتدال توسعه وارد گفت و گو شدیم و پس از 4 جلسه به لیست 30 نفره ائتلاف رسیدیم که از این لیست شخصیت‌های بزرگ نظام مثل آیت الله هاشمی و سیدمحمد خاتمی حمایت کردند و مردم هم نسبت به این لیست اقبال نشان دادند.

سخنگوی حزب کارگزاران در ادامه تاکید کرد: عدم حضور سیدحسن خمینی در انتخابات، مظلومیت جبهه اصلاحات، وحدت و هماهنگی این جبهه و حمایت شخصیت‌های بزرگ از لیست امید باعث شد که این لیست در تهران رای بیاورد.

وی در پایان با بیان اینکه ما شاهد یک بلوغ سیاسی در تهران بودیم، خاطرنشان کرد: ‌مردم در این انتخابات به بسته‌های سیاسی و جناح‌ها اعتماد فوق‌العاده کردند و به لیست ها رای دادند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: