نشریه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت:

اسرائیل با انتفاضه‌ی سوم و پیچیده‌تر از قبل روبروست

کدخبر: 2017522

یک نشریه رژیم صهیونیستی می‌نویسد هم‌زمان با ناکامی تلاش‌های "تل‌آویو" برای مهار تنش موجود در اراضی اشغالی، این رژیم با انتفاضه سوم رو‌به‌رو است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه هاآرتص در چاپ شنبه (22 اسفند) نوشت تل‌آویو "نمی‌خواهد به چنین چیزی اقرار کند، اما شکی نیست که اسرائیل با انتفاضه سوم روبه‌رو است."

این روزنامه افزود تنش‌های اخیر از انتفاضه اول بین سال‌های 1987 تا 1993 و انتفاضه دوم در دهه 2000 «پیچیده‌تر» است. در مجموع 6200 فلسطینی در این دو انتفاضه جان خود را از دست دادند.

پرس تی وی گزارش داد: "هاآرتص" در ادامه می‌نویسد: «آنچه این انتفاضه را متمایز می‌کند آن است که از سوی افرادی که از شخصیت‌های مذهبی یا سیاسی دستور نمی‌گیرند، اجرا می‌شود و بیم آن می‌رود که اقدامات پیشگیرانه اسرائیل اوضاع را از آنچه هست بدتر کند.»

این گزارش می‌افزاید اکثر کسانی که در انتفاضه جدید مشارکت دارند «جوان بوده و به هیچ سازمانی وابسته نیستند.»

به گفته هاآرتص، «تمایل برای انتقام خونِ افراد کشته شده و همچنین نارضایتی از شرایط زندگی در اراضی (اشغالی)» از انگیزه‌های این افراد است.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه مدعی شده است که برخلاف دوره‌های قبلی «کسانی که در انتفاضه فعلی با چاقو، خودرو و یا اسلحه حمله می‌کنند، قبل از اجرای ماموریت خود با روحانیان رایزنی نمی‌کنند.»

هاآرتص در ادامه آورده است: «آمادگی روحی برای اجرای این حملات در شبکه‌های اجتماعی و یا جلسات دو یا سه نفرۀ دوستانه صورت می‌گیرد. واکنش‌های رژیم اسرائیل تاکنون، از جمله ممانعت قطعی از انتفاضه نامیدنِ این تحولات، نشانگر بی‌اعتمادی رهبری اسرائیل به احتمالِ مهارِ آن است.»

درگیری‌ها میان فلسطینیان و نیروهای ارتش اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از مهر ماه سال جاری با ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی آغاز شده است.

تا کنون حدود 200 فلسطینی و 33 اسرائیلی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

ارسال نظر: