وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد

بازگرداندن مهاجران ایرانی به کشورشان در دستور کار است

کدخبر: 2017897

موضوع رسیدگی به سرنوشت مهاجران ایرانی ساکن استرالیا در دیدار "محمد جواد ظریف" و "جولی بیشاپ" به بحث گذاشته می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ "جولی بیشاپ" وزیر امور خارجه استرالیا، اعلام کرد هنوز درباره موضوع بازگرداندن مهاجران ایرانی از استرالیا به کشورشان با تهران به توافق قطعی نرسیده‌اند؛ اما رسیدن به این توافق در آینده نزدیک محتمل است. بیشاپ به سفر قریب الوقوع "محمد جواد ظریف،" وزیر امور خارجه ایران، به استرالیا اشاره کرد و گفت: ما در مراحل مقدماتی این توافق هستیم.

این توافق می‌تواند 9 هزار پناهجوی ایرانی را که با درخواست پناهندگی آنها در استرالیا موافقت نشده است، به کشورشان بازگرداند. این موضوع هنوز در سطح وزرای خارجه دو کشور به بحث گذاشته نشده است؛ اما بیشاپ تاکید کرد: سرنوشت پناهجویان ایرانی بدون شک موضوع اصلی گفتگوها با ظریف خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: وزیر امور خارجه استرالیا قصد دارد در دیدار با محمد جواد ظریف، درباره آزمایش موشکی ایران نیز گفتگو کند. وی در این باره گفت: آزمایش‌های موشکی ایران نگرانی عمیقی برای ما بوجود آورده است. باید تعهدی وجود داشته باشد تا ثابت کند ایران به مسیر پذیرفتن مسئولیت بین المللی خود بازگشته است.

فقط چند ماه پس از آنکه استرالیا به موجب توافق هسته‌ای، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو کرد، ایران موشک بالستیک را مورد آزمایش قرار داد که دارای بُرد 2 هزار کیلومتر است. اعضای شورای امنیت سازمان ملل در حال تحقیق درباره ای آزمایش موشکی هستند و ممکن است بخشی از تحریم‌های لغو شده را بار دیگر علیه ایران برگرداند.

بیشاپ گفت: انجام هرگونه آزمایش موشکی، نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد. این موضوع برای کاهش تنش‌ و خشونت در منطقه مساعد نیست.

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین قصد دارد درباره آنچه "نقض حقوق بشر" در ایران می‌نامد با محمد جواد ظریف گفتگو کند.

ارسال نظر: