نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان:

در افغانستان کسی قصد مبارزه با فساد ندارد

کدخبر: 2018042

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان با اشاره به ضعف حکومت کابل برای مبارزه با فساد، از عدم تمایل ادارات و جامعه این کشور برای نابودی این پدیده خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرانز میشل ملبین نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرد: فساد اداری در افغانستان به اعتبار حکومت وحدت ملی این کشور آسیب رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مشاهدات و با توجه به وضعیت موجود افغانها مجبور می‌شوند به فساد روی بیاورند، زیرا احساس می‌کنند حکومت توانایی برآورده کردن انتظارات را ندارد.

ملبین افزود: به دلایل مختلفی از جمله ضعف حکومتداری، عدم پیشبرد صحیح مسئولیت‌های نهادهای دولتی و دیگر عوامل حکومت افغانستان در مبارزه با فساد موفق نبوده است.

میزان نوشت: نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان اذعان داشت: فساد باعث تضعیف صلح و ثبات در افغانستان است و باید برای از بین بردن این پدیده نهادهای امنیتی نیز مورد بررسی قرار بگیرند.

فرانز میشل ملبین به پژواک گفت: کمک کننده‌های بین‌المللی تا زمانی که نسبت به استفاده صحیح کمک‌های خود در افغانستان اطمینان حاصل نکنند، در عرصه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان همکاری نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: فساد در نهادهای دولتی سبب تقویت مخالفان مسلح و افراط‌گرایی می‌شود و ادامه این روند باعث می‌شود آنها نسبت به حکومت افغانستان خود را در موقعیت بهتری ببینند.

ملبین اظهار داشت: عدم تمایل برای مبارزه با فساد در افغانستان در سطح ادارات و جامعه مردمی این کشور دیده می‌شود و تا زمانی که فرهنگ معافیت از مجازات عاملان فساد از بین نرود، بوجود آمدن تغییرات در این خصوص مشکل خواهد بود.

ارسال نظر: