وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد

گزارش حوادث و امداد رسانی با شماره سه رقمی ۱۱۲

کدخبر: 2018068

وزارت ارتباطات، شماره تلفن ۱۱۲ یکی از کلیدی‌ترین شماره‌های خدماتی عنوان کرد. پس از واگذاری این شماره به سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، امدادرسانی به عموم مردم به‌ویژه مسافرین جاده‌ها افزایش‌یافته و بنابر اظهارات مسئولین امر، موجب بهبود خدمات‌رسانی به مردم شده است.

به گزارش «نسیم‌آنلاین»، دکتر فرنقی‌زاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان این‌که این شماره ازجمله شماره‌های بین‌المللی است، گفت: در اکثر کشورها این شماره به‌عنوان شماره اضطراری حوادث اعلام‌شده و توسط ارگانهای مسئول در حوادث جاده‌ای، وقوع حوادث طبیعی غیرمترقبه نظیر سیل، زلزله، آتش‌سوزی جنگل‌ها و وقوع آتش‌فشان مورداستفاده قرار می‌گیرد .

وی ادامه داد: این شماره برابر مفاد آیین‌نامه واگذاری کدهای خدماتی مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، جزء کدهای خدماتی سه‌رقمی اضطراری ملی است و طی مصوبه این کمیسیون به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، واگذارشده است .

فرنقی‌زاد، افزود: خصوصیت ویژه این شماره این است که بر اساس استانداردهای شبکه‌های تلفن همراه، قابلیت برقراری تماس با این شماره از طریق کلیه شبکه‌های تلفن همراه وجود دارد به‌طوری‌که اگر درجایی از کشور، فقط پوشش یکی از شبکه‌های تلفن همراه وجود داشته باشد، مشترکین سایر اپراتورها با استفاده از پوشش این شبکه می‌توانند با شماره 112 تماس برقرار کنند .

به گفته وی، درصورتی‌که فرد فقط یک گوشی تلفن همراه داشته و یا حتی گوشی در حالت قفل بوده و یا سیم‌کارت هم نداشته باشد، می‌تواند از طریق شبکه هر یک از اپراتورهای تلفن همراه کشور با شماره 112 تماس برقرار کند و حادثه رخ‌داده را به هلال‌احمر اعلام نماید .

وی افزود: البته امکان برقراری تماس با این شماره از طریق شبکه‌های تلفن ثابت نیز وجود دارد .

فرنقی‌زاد، اظهار داشت: طبق مجوز اعطاشده، سازمان امداد و نجات هلال‌احمر موظف است به‌عنوان هماهنگ‌کننده، کلیه تماس‌های برقرارشده با این کد را پاسخ داده و در صورت لزوم در اسرع وقت به نهادهای مرتبط ازجمله مراکز فوریت‌های پلیس و پزشکی راه‌یابی کند .

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به قابلیت این شماره که قادر است بدون سیم‌کارت تماس را برقرار کند، از مردم خواست، به‌غیراز مواقع ضروری و موردنیاز از تماس با این شماره پرهیزکرده تا سایر هم‌وطنان بتوانند از خدمات امدادی موردنیاز خود بهره‌مند شوند.

ارسال نظر: