نقوی حسینی در گفتگو با «نسیم آنلاین» خبر داد:

کمیته موقت هفت نفره برای پیگیری امور اصولگرایان در مجلس تشکیل شد

کدخبر: 2018336

منتخب مردم ورامین در مجلس با اشاره به تشکیل نشست دوشنبه منتخبان اصولگرای مجلس دهم با حضور ۱۴۰ نفر از نمایندگان اظهار داشت: در این نشست آقایان حاجی‌بابایی، امیرآبادی، سالک، قاضی‌زاده هاشمی، مصری، زاهدی و نقوی حسینی به عنوان اعضای کمیته موقت کمیته هفت نفره برای پیگیری امور اصولگرایان در مجلس انتخاب شدند.

سیدحسین نقوی حسینی منتخب مردم ورامین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیته موقت سیاست‌گذاری فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، گزارشی از نشست منتخبان اصولگرای مجلس دهم را ارائه کرد.

نقوی حسینی اظهار داشت: این نشست در روز دوشنبه 24 اسفند ماه با حضور 140 نفر از نمایندگان برگزار گردید که در این جلسه برخی از نامزدهای اصولگرای حاضر در دور دوم انتخابات نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در ابتدای جلسه آیت الله موحدی کرمانی ریاست شورای ائتلاف اصولگریان به سخنرانی پرداختند گفت: آیت الله موحدی کرمانی در سخنرانی خود بر ضرورت وحدت و انسجام اصولگرایان در مجلس دهم و اهمیت و سنگینی مسئولینت نمایندگان تاکید داشتند؛ همچنین ایشان در ادامه سخنرانی خود با توضیح پیرامون سوگندی که نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی در ابتدای فعالیتشان در مجلس قرائت می‌کنند، محورهای سوگند یاد شده را تبیین فرمودند و گفتند که نمایندگان باید تلاش کنند به این قسم پایبند باشند و به همین جهت مسئولیتشان سنگین خواهد بود.

سخنگوی کمیته موقت سیاست‌گذاری فراکسیون اصولگرایان افزود: همچنین ایشان پیشنهاد دادند برای انسجام نمایندگان اصولگرا و برقراری رابطه آنها با شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان یک کمیته موقتی با انتخاب حاضرین در جلسه تشکیل شود تا این مناسبات را تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین تقوی عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در ادامه مراسم به ایراد سخنانی پرداختند و منشور پیشنهادی اصولگرایان در مجلس دهم را که بر اساس 15 اصل تنظیم شده است تبیین نمودند گفت: اصول و مبانی اصولگرایی تبیین شده توسط ایشان عبارتند از: 1- ولایتمداری، 2- حل مشکل اقتصادی به عنوان مساله اصلی کشور، 3- نه ضد دولت و نه دولتی بودن مجلس، 4- استکبار ستیزی، 5- انسجام نیروهای مومن به انقلاب، 6-عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و رسیدگی به امور مستضعفین، 7- قانون گزاری و نظارت مستمر، 8،مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، 9-مدارا و جذب حداکثری نیروهای خودی و خط قرمز با فتنه، 10- کار کارشناسی و قانونی و رفتار عقلائی، 11- تعامل سازنده بین نمایندگان با حفظ استقلال مجلس و تعامل سازنده با سایر قوا، 12- حمایت از مستضعفین جهان، امت اسلامی و بیداری الامی و خط مقاومت، 13-تاکید بر خط فقاهت و روحانیت و مرجعیت و تقابل با التقاط و ارتجاع، 14- انقلابی بودن با حفظ ادب و اخلاق اسلامی و 15- حمایت از مدیران صالح و کارآمد و مردمی.

وی خاطرنشان کرد: حاضرین در جلسه نیز دو اصل دیگر را پیشنهاد دادند که 1- تقویت بنیه دفاعی و 2- توجه به پیشرفت علمی و موسسات دانش بنیان دو اصل پیشنهادی می‌باشد؛ در همین حال قرار شد منتخبین بزرگوار با مطالعه و دقت بر روی منشور ارائه شده نظرات اصلاحی و تکمیلی فوق را منعکس کنند.

نقوی حسینی اظهار داشت: در پایان مراسم نیز انتخاباتی میان نمایندگان حاضر در جلسه برگزار گردید تا کمیته موقت هفت نفره برای پیگیری امور اصولگرایان در مجلس تشکیل شود و در نهایت آقایان حاجی بابایی، امیر آبادی، حجت الاسلام و المسلمین سالک، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، مصری، زاهدی و نقوی حسینی به عنوان این کمیته موقت انتخاب شدند.

وی در پایان افزود: همچنین در جلسه داخلی این کمیته، آقای امیر آبادی به عنوان دبیر و آقای نقوی حسینی به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

ارسال نظر: