انتقاد ونزوئلا از اظهارات رئیس جمهور آمریکا

کدخبر: 2018411

رسانه ونزوئلایی "رادیو دل سور" گزارش داد که وزارت خارجه ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره این کشور آمریکای جنوبی را مداخله‌جویانه و متکبرانه خوانده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: وزارت امور خارجه ونزوئلا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اظهارات اخیر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با این کشور آمریکای جنوبی را رد کرد و این اظهارات را مداخله‌جویانه و متکبرانه خواند.

در این بیانیه آمده است: دولت ونزوئلا اظهارات مداخله‌جویانه و متکبرانه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت نشناختن دولت قانونی ونزوئلا را رد می‌کند؛ به رسمیت نشناختن شفاهی دولت منتخب مردم ونزوئلا، اصول اولیه حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل از جمله اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها و برابری بین دولت‌ها را نقض می‌کند.

بنا بر متن بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا، حقوق شهروندی و سیاسی مردم این کشور در سرزمینی که آغشته به خون آزادی‌خواهان می‌باشد، کاملا محفوظ است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما سخنان خود درباره روحیه ضد امپریالیستی مردم ونزوئلا را امروز و هر روز تکرار کرده و اعلام می‌کنیم که هیچ نیرویی نمی‌تواند استقلال و آزادی ونزوئلا را از بین ببرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا از مردم این کشور خواست که برای دفاع از خودمختاری، استقلال و صلح در ونزوئلا، پرچم‌های ضد امپریالیستی خود را بالا ببرند و گستاخی تاریخی آمریکا را محکوم کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه طی مصاحبه‌ای با شبکه «سی ان ان»، بحران اقتصادی ونزوئلا را ناشی از ناکارآمدی دولت این کشور دانست و خواستار انتخاب هرچه سریعتر یک دولت قانونی توسط مردم ونزوئلا شد.

وی افزود: امیدوارم که مردم ونزوئلا بتوانند هرچه زودتر دولتی را انتخاب کنند که به مشروعیت آن اعتماد داشته باشند و این دولت نیز بتواند سیاست‌های اقتصادی لازم در این کشور را به کار گیرد؛ من گمان می‌کنم که این اتفاق برای همگی ما بهتر باشد.

«اوباما» در ادامه تصریح کرد: اگر مردم ونزوئلا شکست بخورند،ناکامی آنها بر اقتصاد کلمبیا، آمریکای مرکزی، مکزیک و حتی آمریکا تأثیرگذار خواهد بود؛ ما برای ونزوئلایی‌ها آرزوی موفقیت می‌کنیم.

از سوی دیگر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به سخنان همتای آمریکایی خود اعلام کرد: ««اوباما» به دنبال نابودی انقلاب بولیواری است.

ارسال نظر: