اپل فصل اول ۲۰۱۶ حدود ۵۶.۵ میلیون آیفون می‌فروشد

کدخبر: 2018412

سال گذشته اپل سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی را با فروش بیش از ۶۱.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به پایان برد، اما بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد گزارش اولین رشد منفی فروش آیفون خواهیم بود. حال مورگان استنلی با انتشار گزارشی خبر از فروش ۵۶.۵ میلیون دستگاهی آیفون دارد.

به گزارش «نسیم‌آنلاین»، سال گذشته اپل سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی را با فروش ۶۱.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به پایان برد. این کمپانی از زمان عرضه‌ی اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ میلادی موفق شده تا هر فصل تعداد آیفون بیشتری را به فروش رسانده و هرسال رکوردهای خود را بهبود دهد، اما قضیه برای اپل در سال جاری میلادی کمی متفاوت است. بر اساس پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی فناوری اپل در سال جاری میلادی برای اولین بار از زمان عرضه‌ی آیفون شاهد کاهش فروش و رشد منفی فروش این گوشی هوشمند خواهد بود. البته بسیاری از گمانه‌ها کاهش فروش آیفون را از سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی حدس می‌زدند، حال‌آنکه اپل موفق شد با فروش ۳۰۰٫۰۰۰ دستگاه آیفون بیشتر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رکورد فروش در فصل طلایی پس از معرفی آیفون را بهبود بخشد، اما سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بازه‌ای است که بسیاری آن را پیش‌بینی کرده بودند .

کتی هوبرتی، تحلیل‌گر نام‌آشنای موسسه‌ی مورگان استنلی در مورد فروش آیفون چنین اظهارنظر کرده است : جاسمین لو، تحلیل‌گر ارشد تیم آسیایی ما بر این اعتقاد است که حجم تولید زنجیره‌ی مونتاژ آیفون در آسیا رو به اتمام است .

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط AlphaWise iPhone Tracker از مورگان استنلی، بیش از ۵۶.۵ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسیده است، حال‌آنکه شرکت‌های کارگزاری در انتظار آمار ۴۹ میلیون دستگاهی بوده و اپل نیز خود انتظار فروش ۵۲ میلیون دستگاه آیفون را دارد .

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط هوبرتی، چین بیشترین رشد فروش آیفون را در میان کشورهایی دارد که این گوشی هوشمند در آن‌ها روانه‌‌ی بازار شده است. آمار مربوط به افزایش فروش در چین باوجود رکودی است که اقتصاد این کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است. هوبرتی انتظار دارد تا اپل در فصل دوم و سوم سال جاری میلادی بیش از ۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند آیفون تولید کند. همواره میزان تولید و عرضه‌ی آیفون‌های اپل در فصل دوم و سوم هرسال میلادی شاهد کاهش بوده و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست، با این تفاوت که در سال جاری میلادی کاهش کمی بیشتر از سال‌های پیش بوده و درواقع رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، منفی خواهد بود .

یکی از مانورهای جالب اپل در مورد افزایش فروش آیفون، رونمایی از آیفون 5 SE خواهد بود که قرار است در مراسم ۲۱ مارس این کمپانی رونمایی شود. این کمپانی در جریان مراسم معرفی محصولات جدیدش از آیفون ۴ اینچی جدیدی رونمایی خواهد کرد که از سال ۲۰۱۳ با آیفون 5 S در بازار حضور دارد.

منبع:زومیت

ارسال نظر: