مبادلات برق در بورس انرژی سه برابر شد

کدخبر: 2018896

برنامه‌ریزی برای ساماندهی بخش توزیع نیروی برق کشور و تصویب قانون حمایت از صنعت برق، توسط مجلس شورای اسلامی از دیگر کارهای سال ۹۴ بوده است

به گزارش « نسیم آنلاین »معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آمادگی صنعت برق کشور برای خدمات‌رسانی در ایام نوروز به هم میهنان خبر داد .

هوشنگ فلاحتیان، گفت: برق یکی از خدمات زیربنایی جامعه است که به‌طور مستقیم بر تمامی شئون زندگی مردم تاثیرگذار است و قطع چند لحظه ای این خدمت می‌تواند بر زندگی مردم اخلال وارد کند، وزارت نیرو و صنعت برق کشور آمادگی دارند تا در ایام نوروز برق مطمئن و پایدار کشور را برای هموطنان و مسافران نوروزی تامین کنند .

وی در ادامه به دستاوردهای صنعت برق کشور در سال 94 اشاره کرد و افزود: طراحی و ابلاغ تعرفه‌های خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر از جمله کارهای مهم صنعت برق کشور بوده است .

فلاحتیان آنگاه به تغییر در اساسنامه سازمان توسعه برق ایران و تشکیل شرکت مادر تخصصی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ساماندهی بخش توزیع نیروی برق کشور و تصویب قانون حمایت از صنعت برق، توسط مجلس شورای اسلامی از دیگر کارهای سال 94 بوده است .

وی عقد اولین قرارداد دو جانبه فروش برق بین نیروگاه‌های خصوصی و مشترک صنعتی و همچنین اخذ مصوبه شورای اقتصاد جهت تامین برق مشترکین 5 مگاوات و بیشتر، از طریق نیروگاه های خصوصی، و قرارداد دو جانبه با بورس انرژی را از جمله کارهای شاخص دانست و تصریح کرد: در سال 94 نسبت به سال 92، مبادلات برق در بورس انرژی سه برابر شد .

معاون برق و انرژی وزیر نیرو، اضافه کرد: اجرای آئین حریم خطوط برق پس از تصویب دولت یازدهم از دیگر کارهای سال 94 بوده است.

ارسال نظر: