کمک میلیاردی عربستان به پروژه‌های سینا مصر

کدخبر: 2018941

مصر روز یکشنبه اعلام کرد که عربستان در ادامه روند تقویت روابط با مصر ، پیشنهاد داده ۱.۵ میلیارد دلار برای تامین اعتبار پروژه های صحرای سینا به مصر کمک کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عربستان که از حامیان اصلی دولت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر است ، از زمان برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری وابسته به اخوان المسلمین در سال 2013 تا کنون میلیاردها دلار به قاهره کمک کرده است.

در ماه دسامبر ، ریاض متعهد شد که در مدت پنج سال آینده هشت میلیارد دلار در مصر سرمایه گذاری کند اما مشخص نیست که پیشنهاد کمک مالی برای اجرای پروژه های سینا بخشی از آن تعهد است یا کمک مجزای دیگری است.

وزارت همکاری های بین المللی مصر در بیانیه ای اعلام کرد «سحر نصر» وزیر همکاری های بین المللی مصر «موافقتنامه ای 1.5 میلیارد دلاری با صندوق توسعه عربستان برای توسعه پروژه هایی در شبه جزیره سیناء به امضاء رساند.

این بیانیه می افزاید: این کمک مالی برای اجرای پروژه های توسعه ای در بخش کشاورزی و احداث 26 مجتمع مسکونی استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بخش شمالی شبه جزیره سینا پایگاه شاخه مصری گروه تروریستی داعش به شمار می رود که تاکنون حملات شدیدی علیه نیروهای امنیتی مصر انجام داده اند.

وزارتخانه مزبور اعلام کرد: روز یکشنبه همچنین عربستان سعودی موافقتنامه پنج ساله دیگری برای کمک مالی به مصر برای تامین بنزین مورد نیاز این کشور امضاء کرد.

موافقتنامه های روز یکشنبه در آستانه سفر روز 4 آوریل (16 فروردین ماه) ملک سلمان پادشاه عربستان به مصر امضاء شده است.

در پی برکناری محمد مرسی از قدرت در ژوئیه 2013 توسط ارتش مصر که در آن زمان السیسی فرمانده آن بود ، روابط بین قاهره و ریاض تقویت شده و مصر به ائتلاف نظامی عربستان در حملات نظامی علیه یمن پیوسته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: